مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:

ارتقاء مرکز انتقال خون ‏کاشمر به پایگاه از اولویت‌ها است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ارتقاء مرکز انتقال خون ‏کاشمر به پایگاه را از اولویت‌های اصلی اعلام کرد.

ارتقاء مرکز انتقال خون ‏کاشمر به پایگاه از اولویت‌ها است

سعید اصغریان، صبح امروز در سفر به کاشمر و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: تسریع در روند ارتقاء مرکز انتقال خون کاشمر از مهمترین اهداف این سفر است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ارتقاء مرکز انتقال خون ‌کاشمر به پایگاه انتقال خون از اولویت‌های اصلی این اداره کل است، در اولین سفر ‌شهرستانی برای پیگیری امور این مرکز به شهرستان کاشمر سفر کردم.‌

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه انتقال خون یک مرکز عامل المنفعه و عامل حیاتی برای مردم منطقه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای به نتیجه رسیدن ارتقاء مرکز انتقال خون کاشمر به پایگاه استفاده خواهیم نمود.‌

فرماندار شهرستان کاشمر نیز در این نشست با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت به شهرستان مجوز ارتقاء مرکز ‌انتقال خون به پایگاه اخذ شده است، گفت: در کنار دو بیمارستان کاشمر و در آینده نزدیک با راه‌اندازی ‌بلوک زایمانی قطعاً ارتقاء این مرکز برای تأمین نیازهای خونی بیش از ۵۰۰ هزار جمعیت بهره‌مند از ‌خدمات بهداشتی درمانی شهرستان مؤثر و باعث ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی در این حوزه خواهد شد.‌

امیر دایی صراف اظهار کرد: با توجه به اینکه علاوه بر جمعیت شهرستان، مراجعه‌کنندگان زیادی از شهرستان‌های همجوار برای دریافت خدمات درمانی به کاشمر مراجعه می‌کنند به همین دلیل این شهرستان به قطب درمانی در منطقه تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات باید متناسب با جمعیت و خدمات آن حوزه توزیع شود، تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان کاشمر با داشتن دو بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی دولتی علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم شهرستان به جمعیتی بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از شهرستان‌های مجاور خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

فرماندار کاشمر گفت: امروز کاشمر در منطقه‌ای قرار گرفته که علاوه بر خود کاشمر تأمین سلامت و بهداشت درمان شهرهای خلیل‌آباد، بردسکن، بجستان، عشق‌آباد، طبس، مه ولات و... را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی برای خدمات‌رسانی در حوزه سلامت و درمان در کاشمر فراهم شده است، عنوان کرد: حضور متخصصان در شهرستان زمینه را برای ارائه خدمات درمانی بیشتر فراهم می‌کند.

دایی صراف خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات مثبتی در سطح شهرستان صورت گرفته که باعث شده کاشمر به یک قطب سلامت در سطح خراسان رضوی تبدیل شود.

در این نشست راه‌های تسریع در روند ارتقاء این مرکز بررسی و مقرر شد با استفاده از تمام ظرفیت‌های ‌استانی و ملی و خیرین منطقه ارتقاء مرکز انتقال خون به پایگاه به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار ‌گیرد.‌

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها