ملاک و معیار برای حلال زادگی در کلام امام جمعه اهواز

امام جمعه اهواز در شب قدر ۲۱ رمضان در مصلی مهدیه اهواز با بیان دو داستان گفت: هرکس ولایت امام علی را نداشته باشد به بهشت نمی رود و هرکس محبت حضرت علی را نداشته باشد حلال زاده نیست و کسی که حلال زاده نیست رستگار نمی شود.

ملاک و معیار برای حلال زادگی در کلام امام جمعه اهواز

حجت الاسلام موسوی فرد در شامگاه ۲۲فروردین همزمان با دومین شب قدر در جمع عزاداران امیرالمومنین امام علی علیه السلام داستانی را نقل کرد که زنی سنی مذهب از دنیا رفته بود و در عالم برزخ چون نتوانسته بود به سوال نکیر و منکر که پرسیده بودند امام تو کیست؟ پاسخ دهد گرفتار گرزی از آتش شد و فرشتگان گرزی از آتش بر سر آن زن کوبیدند و قبر او پر از آتش شد. لذا فقط شیعه علی وارد بهشت می شود.

حجت الاسلام موسوی فرد همچنین با بیان داستان دیگری گفت: هرکس محبت امام علی را نداشته باشد حلال زاده نیست و حرام زاده رستگار نمی شود. 

نماینده ولی فقبه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به استناد کتب شیعه و سنی گفت:

 در صدر اسلام، یاران پیامبر مسافرت طولانی می رفتند و وقتی برمیگردد گشتند اگر بچه ای در خانه می دیدند و نمی دانستد حلال زاده است یا حلال زاده نیست! آن بچه را نزد امام علی می بردند و اگر آن بچه بدون اینکه قبلا امام علی را دیده باشد در بغل او می پرید معلوم می شد حلال زاده است و همه به او شادباش و تبریک می گفتند!!! ملاک و معیار برای حلال زادگی، امیرالمومنین است.

گفتنی است این مراسم با حضور حاج صادق آهنگران و نوحه سرایی و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز برگزار شد و به صورت زنده و مستقیم از سیمای مرکز خوزستان پخش شد.

شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    بگردی ببینیم پیغمبر اسلام یا حضرت علی تاکنون ابنجور حرفهای زدن یانه بطور یقین نه اقا سید هرحرفی بدهانتون نیارین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها