ماجرای بالا رفتن دو دختر از درب امامزاده شاهزاده حسین همدان چه بود؟/ ویدئو

امروز تصاویری از درگیری در حرم شاهزاده حسین(ع) در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

ماجرای بالا رفتن دو دختر از درب امامزاده شاهزاده حسین همدان چه بود؟/ ویدئو

تصاویر عجیبی از محبوس شدن دو دختر در حیاط امامزاده که نشان می‌دهد آنها با بالا رفتن از درب اصلی امامزاده از محوطه خارج می‌شوند.

خبرنگار فارس علت وقوع این تصاویر را از حاج محمد آزادجو رئیس هیات امنای شاهزاده حسین(ع)، جویا شود.

متن ذیل روایت آزادجو از حادثه چهارشنبه شب در امامزاده معروف همدان است:

شب میلاد کریم اهل بیت(ع) چون شب‌های دیگر سفره افطاری ساده در امامزاده حسین(ع) برقرار بود و جمعیت بیشتری نسبت به شب‌های دیگر آمده بودند و خیل زائران و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام، حضور داشتند که متوجه سر و صدا در بخش خانم‌ها شدیم.

دو نفر از خانم‌های جوان با سن حدود ۲۰ سال، پس از دریافت پذیرایی که البته پوشش مناسبی هم نداشتند، به تندی و با فحاشی رکیک با خادم افتخاری که متولی پذیرایی بوده، درگیر می‌شوند.

این درگیری به توهین به ساحت امامزاده نیز کشیده شده و بدون مراعات جایگاه و منزلت این مکان معنوی و زائران آن و کتک خوردن و آسیب دیدن دو نفر از بانوان خادم و تلاش برای کشیدن چادر از سر یکی دیگر از خادمان ادامه می‌یابد.

دخالت سایر خادمان برای کنترل اوضاع، نتیجه‌ای در بر نداشت و سر و صدای آنها باعث شده بود تا جمع قابل توجهی در محوطه حرم تجمع کنند، به ناچار خادمان برای تامین امنیت زائران و جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار، درب ورودی اصلی حرم شاهزاده حسین را بستند و این خانم‌ها را تا رسیدن پلیس و رسیدگی به وضع موجود با رعایت کرامت به دفتر حرم هدایت کردند.

با توجه به ادامه فحاشی‌های رکیک (آنقدر رکیک که حتی رسانه‌های خارجی نیز آنرا سانسور کردن)، برای کاهش التهاب، درب دفتر باز و آنها به خارج هدایت شدند که با بالا کشیدن از درب اصلی با تشویق و هدایت چند نفر محدود در بیرون از آستان، خارج شده و نهایتاً با دو نفر مرد و یک نفر خانم به سرعت محل را ترک کردند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی مدیرکل اوقاف نیز در این باره به این شرح است:

گزارش رسیده از درگیری در شاهزاده حسین(ع) نشان می دهد ماجرا ارتباطی به حجاب و عفاف ندارد، بلکه درگیری پیش آمده مربوط به بحث پذیرایی جشن میلاد بوده است.

جزییات از این قرار است که شیر و کماج نذری در قسمت خواهران تمام شده و گویا همین موضوع باب بحث مفصل و اختلاف و تنش می‌شود.

در ورودی شاهزاده حسین(ع) را نیز توسط خادمان به دلیل تماس با پلیس بسته شده تا مأموران انتظامی به ماجرا ورود و موارد پیش آمده را صورت جلسه کنند در حالی که ظاهرا پلیس با تاخیر رسیده و غائله تمام شده است.

ورودی امامزاده از حیاط در نرده‌ای است که خانم‌ها از آن بالا می‌کشند و قبل ورود پلیس به ماجرا امامزاده را ترک می‌کنند.

در واقع تنش و ناراحتی بر سر پذیرایی و افطاری بوده البته که می‌شد این ماجرا از سوی طرفین چه خادم‌ها و چه خانم‌ها با نرمی و مسالمت آمیزی مطرح و حل شود.

حجم ویدیو: 554.14K | مدت زمان ویدیو: 00:00:22 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها