مقام قضایی: شیرهای سنگی از قبور باید برداشته شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت: به سنگ فروشی‌ها و سنگ تراشی‌های شهرستان‌های استان اعلام می‌کنیم تا از هرگونه پیکر تراشی یا فروش یا عرضه چنین پیکره‌هایی اجتناب کرده و سریعا نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کنند.

مقام قضایی: شیرهای سنگی از قبور باید برداشته شود

سیدعیسی حسنی می گوید: با تاکیدات امام جمعه یاسوج و نیز گزارش‌های واصله از دیدبانان پیشگیری و نهایتا رصد میدانی از سنگ قبر سازی‌ها و آرامستان‌های استان حکایت از بدعتی جدید در خصوص تشریفات تدفین و قبر و بارگاه‌سازی برای اموات در استان خاصه مرکز استان توسط سنگ تراشی‌ها دارد.

وی افزود: براساس واقعیات، مدتی است که پیکره شیر و حیوانات دیگر برای نصب بر روی قبور آماده‌سازی و تراشیده و در اختیار و مَنظر مردم قرار گرفته و متاسفانه عده‌ای هم بدون توجه به ریشه‌های موضوع و بدعت بودن و فاقد هرگونه مبنای دینی و شرعی و عرفی و حتی قانونی بودن مبادرت به صرف هزینه‌های گزاف و نصب بر قبور کرده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجایی که این موضوع بر خلاف رویه فرهنگ و آداب رسوم استان و فاقد هرگونه مبنای شرعی و دینی بوده و جز ترویج خرافات و البته تحمیل هزینه‌های گزاف بر گُرده مردم بویژه خانواده‌های فقیر و دارای یتیم، منفعتی نه برای خانواده‌ای، قبیله‌ای و حتی اموات ندارد و به عنوان بدعت در حال گسترش است، بنابراین باید سریعا جمع آوری و مدیریت شود.

حسنی افزود: در راستای پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی از وقوع جرم و جلوگیری از شیوع هرگونه بدعت و خرافات در جامعه حداکثر ظرف یک هفته، به سنگ فروشی‌ها و سنگ تراشی‌های شهرستان‌های استان اعلام می‌کنیم تا از هرگونه پیکر تراشی یا فروش یا عرضه چنین پیکره‌هایی امتناع و اجتناب کرده و سریعا نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کنند.

این مسئول قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پس از یک هفته به صورت میدانی، این موضوع بررسی و تک تک محل‌های عرضه مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت ملاحظه یا مشاهده هرگونه پیکر نسبت به جمع‌آوری و معدوم‌سازی آن‌ها اقدام و تشکیل پرونده قضایی برای مُتخلفین در دادستانی مرکز استان تشکیل خواهد شد و عواقب برعهده متخلفین است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    3

    واقعا بدعتهای دوران جاهلیت بعد ۴۳ سال داره نمایان میشه .این همه بودجه فرهنگی و سازمانهای عریض و طویل که برای یه تا موی دختران کشور رو بهم می ریزند کجا میره و چکاره اند .مردم دارند زرتشتی و یا بودایی میشند

    نظرات شما -
    • زرتشتی یا لاییک
      1

      واقعا ننگین تر از این ۴۳ سال چه دوره ای میتونه افراد نادان و پلشتی مثل شمارو پرورش بده؟

    • رابی
      1

      اتفاقا مردم بعد از ۴۳ سال دارند آگاه می شوند و به فرهنگ و آداب و کیش گذشتگان خویش بر می گردند .و از فرهنگ و آداب و رسوم بادیه نشينان وحشی صحرای حجاز دوری می کنند.

  • موسوی
    0

    ای خاک. بر سر مردملن خرافه پرست و ظاهر نما

  • 🐜
    0

    شیر سنگی برقبور مردان بزرگ ودلاوران فرهنگ وسنت کهن مردمانی درکوههای زاگرس قدمت چند هزار ساله دارد کسانیکه مانع این فرهنگ وسنت کهن هستند ایرانی نیستند بایددشمن واقعی ملت شریف ایران را شناسایی کرد عرب زاده ها مخالف سنت‌های قدیمی ایرانیان هستند

  • رابی
    0

    یا حضرت کشمش خودت این ملت را از دست آخوندهای تازی تبار نجات بده.توی کار زنده ها که هیچ دخالت می کنند ،حالا نوبت به دخالت در امور اموات نیز رسیده است.اصلا به شما چه ربطی دارد طرف چه مدل می خواهد سنگ قبر عزیزانش را طراحی کند.من دوست دارم مجسمه خوک روی قبرم بگذارند.به کسی چه ربطی دارد.

  • ناشناس
    0

    دستگاه اموی از یک سو تبعیض و وتمایز طلبی و خودنمائی ها را خواسته ناخواسته رواج می دهد و از سوی دیگر ناگهان به یاد شعارهای ظاهری اعتقاداتش می افتد.نتیجه می شود همین:بیدینی عملی در زیر لوای عربده عقیدتی!

  • ناشناس
    0

    دقیقا خود طالبان هستید

  • بختیاری
    0

    من خودم بختیاریم. این کار باعث شده هزینه سنگینی به خانواده ها تحمیل بشه و یه عده سنگ تراش بی شرف فرصت طلب هم سو استفاده کنن.کار خوبی میکنند مردم هم تو دلشون به خاطر این کار بشکن میزنن و خوشحالن اون قدیمهافقط سر قبر بزرگان ایل این کار رو میکردن حالا یارو موادی معتاد میمیره بالاسرش شیر میزان این کار شده مسخره بازی.

  • ناشناس
    0

    من میترسم چند سال دیگه که موضوعی برا مشهور شدن کم بیارن چکار خواهند کرد .لابد ش....تشونا در میارن وسط خیابون .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها