افتتاح ۲ مدرسه مقاوم سازی شده توسط خوزستان در کهگیلویه و بویر احمد

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۲ مدرسه در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد که توسط کارشناسان این اداره کل مقاوم سازی شده بود، افتتاح شدند.

افتتاح ۲ مدرسه مقاوم سازی شده توسط خوزستان در کهگیلویه و بویر احمد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، محمد جواد خلیلی بیان کرد: این ۲ مدرسه بر اثر زمین لرزه ای در سی سخت کهگیلویه و بویر احمد آسیب دیده بودند که با توجه به اینکه خوزستان معین این استان است و یکی از قطب های مدرسه سازی کشور است مقاوم سازی این مدارس به اداره کل نوسازی مدارس خوزستان سپرده شد.

وی گفت: یکی از این مدارس ۶ کلاسه به نام دانش است که مساحت کل آن ۸۸۹ مترمربع است و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با مشارکت بنیاد علمی و آموزشی قلم چی بازسازی و مقاوم سازی شد.

خلیلی ادامه داد: همچنین مرکز آموزشی ۹ کلاسه دانش آموزان با نیازهای ویژه چویل این منطقه نیز با زیر بنای ۸۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال با مشارکت این بنیاد مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: خوزستان در سه سال اخیر بیش از سه هزار کلاس درس ساخته است و به یکی از قطب های مدرسه سازی در کشور تبدیل شده است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ادامه داد: در سال های اخیر ساخت مدرسه در شرایط سختی همچون سیل و زلزله در استان انجام گرفته که باعث شده از این دانش برای ساخت مدرسه در استان های دیگر استفاده شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مولدش بسازید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها