شرکت های دانش بنیان نیازمند حمایت دولت هستند اما چندان حمایتی نمی شوند

کارشناس بازرگانی شرکت طاق قالب توس شامگاه چهارشنبه در حاشیه سومین نمایشگاه صنعت فولاد خوزستان اظهار کرد: این شرکت نها تولید کننده ایرانی مبدل های حرارتی صفحه ای است واحدهای تولیدی آن یکی از مجهزترین و به روزترین واحدهای صنعتی موجود کشور محسوب می شوند.

شرکت های دانش بنیان نیازمند حمایت دولت هستند اما چندان حمایتی نمی شوند

 محسن رضاپور در جمع تعدادی از خبرنگاران گفت : شرکت طاها قالب توس در راستای خودکفایی ایران اسلامی طراحی وساخت تکنولوژی نوین مبدل های حرارتی صفحه ای را از سال ۱۳۷۹ درشهرک صنعتی توس آغاز کرد . هم اکنون تمام محصولات گسترده این شرکت بصورت کامل وانحصاری در چهار سایت تولیدی این شرکت با زیربنایی ببش از ۱۸۰۰۰ متر مربع طراحی و ساخته می شوند .

رضاپور عنوان کرد : هدف تولید تمام محصولات ما بهینه کردن مصرف انرزی وکاهش چشمگیر هزینه های جاری فرآیندهای انتقال حرارت صنعتی با بهره گیری از دانش پیشرفته انتقال حرارت است .

وی افزود: تعداد نیروهای شاغل ما در سال ۱۳۷۹ قریب ۱۵ نفر بود اما اکنون آمار کارکنان ما به ۳۰۰ نفر رسیده است .

رضاپور تاکید کرد : شرکتهای دانش بنیان نیازمند حمایت دولت هستند اما چندان حمایتی نمی شوند و نقش دولت دراین عرصه کمرنگ است .

وی به بخشی از مشکلات شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت : یک سری شرکتهای تامین کننده وارد این عرصه می شوند که با وارد کردن اجناس کم کیفیت خسارت زیادی به شرکتهای دانش بنیان وارد می کنند .

کارشناس بازرگانی شرکت طاق قالب توس اظهار کرد : توقع ما این بود تبلیغات شهری نمایشگاه صنعت فولاد خوزستان را ببینیم که چنین اتفاقی رخ نداد و نمایشگاه نفت هم وقتی برگزار شد برخی پتروشیمی ها مطلع نبودند .

وی با بیان اینکه بازخورد این نمایشگاه و نمایشگاه نفت در این دوره جندان مطلوب نبود  افزود : با توجه به اینکه اهواز شهری تجاری است و صنایع مختلفی در آن جای دارند توقع ما برای استقبال از این نمایشگاه های تخصصی بیشتر بود که امیدواریم سالهای آینده سطح نمایشگاه های تخصصی بالاتر برود. 

منبع: نبض شهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها