تمام ادارات استان کرمانشاه در روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه تعطیل است

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از تعطیلی همه ادارات و واحدهای آموزشی استان در روزهای پنجشنبه ۲۹ دی و ۶ بهمن ماه خبر داد.

تمام ادارات استان کرمانشاه در روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه تعطیل است

ناصر حسینی، افزود: بنابر مصوبه جلسه کمیته تأمین پایدار سوخت زمستانی استان کرمانشاه، به منظور پایداری جریان گاز در استان و کشور، روزهای پنج شنبه ۲۹ دی و ۶ بهمن تمام دستگاه های اجرایی و واحدهای آموزشی استان به جز واحدهای عملیاتی دستگاه های خدمات رسان، تعطیل و ارائه خدمات به ارباب رجوع به صورت دورکاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: نحوه فعالیت دانشگاه ها هم با تصمیم رؤسای دانشگاه های مربوطه، خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، سیستم گرمایشی تمام ادارات و واحدهای آموزشی که در تاریخ‌های مذکور تعطیل هستند، باید بطور کامل خاموش شود و شرکت گاز این موضوع را پایش و در صورت عدم رعایت، مدیر مربوطه را به استانداری معرفی کند.

شناسایی ۳۷۴ مشترک خیلی پرمصرف در استان کرمانشاه

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه در جریان پایش مصارف، حدود ۳۷۴ مشترک خیلی مصرف گاز در استان شناسایی و تذکرات لازم به آنان در مورد کاهش و مصرف درست اعلام شد، گفت: در مجموع ۲۰ هزار مشترک بدمصرف در سطح استان شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۷۴ مشترک خیلی پرمصرف هستند.

حسینی افزود: شرکت گاز مشترکان پرمصرف را هفته ای یکبار شناسایی و از طریق ارسال پیامک و اخطار تذکرات لازم به آنها در مورد صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف داده می شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه این شرکت تمام امکانات و توان خود را در راستای حفظ پایداری جریان گاز تمامی مشترکان بخش خانگی بکار می بندد، اضافه کرد: گاز مشترکین پرمصرف در صورت تداوم این رویه، به منظور حفظ عدالت و جلوگیری از افت فشار گاز سایر هم استانی های عزیز قطع خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات شرکت گاز استان به منظور کاهش هدررفت گاز طبیعی افزود: پایش روزانه مصارف گاز ادارات و سازمان های دولتی و ارائه راهنمایی های کارشناسی، بهینه سازی مصرف موتورخانه ها، اعمال محدودیت بخش های صنعتی، اطلاع رسانی ضرورت مدیریت مصرف توسط مشترکین خانگی و ارسال پیامک انبوه از جمله اقدامات در راستای تأمین پایدار جریان گاز مشترکین خانگی است.

حسینی، با اشاره به اینکه مصارف بالا و هدررفت گاز در بخش خانگی تمام مصارف را با محدودیت روبرو می کند، اظهار امیدواری کرد تا مشترکین خانگی با مدیریت مصرف همیار این شرکت برای گذر از زمستان باشند.

میزان مصرف گاز ۵ درصد کاهش یافت

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی استان در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه افزود: این تعطیلی و صرفه جویی در مصرف گاز توسط شهروندان میزان مصرف گاز در استان را با پنج درصد کاهش نسبت به روز شنبه ۲۴ دی ماه به ۱۴ میلیون متر مکعب در شبانه روز کاهش داد.

حسینی اضافه کرد: مصرف گاز در چند روز گذشته در استان برای دومین بار طی یک هفته گذشته رکورد زده و به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز رسید که بیشترین میزان مصرف در سال جاری را شکست.

وی یادآور شد: گاز سرمایه ملّی است که متأسفانه مصرف درست از این نعمت الهی در جامعه فرهنگ سازی نشده و در نظر داشتن این نکته بسیار حائز اهمیّت است که منابع گاز همیشگی نیستند و تداوم چنین روند مصرفی بدون شک نسل آینده کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سرپرست شرکت گاز استان اظهار کرد: رعایت دمای رفاه (۱۸ درجه)، بکارگیری لباس های ضخیم در خانه، بستن کانال های کولر، پوشاندن درزهای در و پنجره ها و تناسب شعله اجاق گاز و ظرف کوچکترین نکاتی است که رعایت آن بزرگترین تأثیر را در مدیریت مصرف گاز طبیعی به ارمغان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اکنون ۹۹/۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۳۰ شهر و همچنین ۸۴/۸ درصد خانوارهای روستایی در سطح هزار و ۸۱۴ روستا استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند.

در استان کرمانشاه بیش از ۶۰۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها در شهر کرمانشاه هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها