رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان:

حضرت زهرا (س) الگوی عملی در مسئله جهاد تبیین است/ دشمنان اسلام به‌دنبال ضربه‌زدن به نهاد خانواده و عفت زنان هستند

مشاور فرهنگی مدیرکل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان تأکید کرد، حضرت زهرا (س) برای تثبیت حق و گفتن حقایق هزینه دادند، سیلی خوردند و تا پای بذل جان رفتند و ایفای نقش ایشان در مسئله فدک و دفاع از ولایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) نمونه و الگو بسیار عینی و عملی در جهاد تبیین شمرده می‌شود.

حضرت زهرا (س) الگوی عملی در مسئله جهاد تبیین است/ دشمنان اسلام به‌دنبال ضربه‌زدن به نهاد خانواده و عفت زنان هستند

به گزارش روابط عمومی شرکت خمیرمایه و الکل رازی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جلیل علی‌نژاد، روز دوشنبه ۵ دی ماه، در مراسم بزرگداشت ایام عزاداری فاطمیه در حسینیه سیدالشهداء شرکت خمیرمایه و الکل رازی با حضور مدیر عامل،امام جماعت ،معاون بهره برداری و جمعی از مدیران و پرسنل  شرکت و حجت الاسلام اسدپور امام جمعه شهرستان گتوند  به ذکر فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

وی با اشاره به سه خصوصیت بارز حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: خصیصه اول مادربودن و همسربودن ایشان بود که امروزه با فضاسازی مورد تهاجم است و به دنبال تهی کردن جامعه از مهم‌ترین رکن محبت و مهرورزی است؛ از یک طرف چهار فرزند را به بهترین شکل تربیت می‌کند و از طرفی دیگر پشتیبان شوهری است که برای تثبت و رشد اسلام شبانه‌روزی در حال مجاهدت بود. ویژگی دوم حضرت زهرا (س)، ایفای نقش اجتماعی و سیاسی در عین التزام به حجاب و عفاف است. ویژگی سوم ایشان، غرق در عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین علی‌نژاد به ابعاد مختلف شخصیتی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و تأکید کرد: حضرت زهرا (س) سه کنیه عمده داشتند؛ ام ابیها (در سن ۶ سالگی در محاصره شعب ابی طالب، به حضرت پیامبر مکرم مشورت می‌دادند)، ام الاسلام (به مثابه مکتبی بودند که یک نسل والا و فرهیخته تربیت کردند) و ام الائمه (دختر، همسر و مادر همه امامان معصوم).

1

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات دشمنان اسلام و هدف قراردادن کیان زن مسلمان گفت: طبق آموزه‌های الهی دین اسلام، رکن تمدن اسلام، نهاد خانواده است و زن ستون خیمه این نهاد شمرده می‌شود، در حالی که غربی‌ها، معتقد به ملکیت زن بودند، یعنی زنی که کار می‌کرد، مالک درآمد خود نبود، حالا اینها به دنبال گرفتن غیرت و عفت زنان ما هستند.

وی بر ضرورت بازخوانی تاریخ جهان اسلام و همچنین چگونگی برخورد قدرت‌های غربی با کشورهای اسلام گفت: بنی امیه بیش از ۹۰ سال و سپس بنی العباس بیش از ۵۰۰ سال و بعد از آن عثمانی‌ها بیش از ۶۰۰ سال حکومت کردند و همگی به دنبال حذف نام و خط راستین امام علی (ع) بودند، اما ناکام ماندند و پس از آنها بریتانیایی‌ها نیز با هدف ضعیف کردن مسلمان، بلاد اسلامی را چندپاره کردند، اما بیداری اسلامی روز به روز در حال گسترش است.

3

وی در پایان کارگران و فعالان بخش تولید و صنعت به ویژه کارگران مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی را مبارزان خط مقدم مواجهه با استکبار جهانی دانست.

بخش پایانی این مراسم مدیحه سرایی و مداحی اهل بیت (علیهم السلام) با نوای کربلایی ایمان عسکری و همراهی حضار بود.

4

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها