دروازه های خلاقیت در نمایشگاه بین المللی مشهد

نمایشگاه هفته پژوهش امسال با حضور بیش از 90 موسسه، شرکت و سازمان دانش بنیان آغاز به کار کرد.

دروازه های خلاقیت در نمایشگاه بین المللی مشهد

در میان بیش از 55 عنوان نمایشگاهی مختلف ، بدون شک میتوان نمایشگاه هفته پژوهش را از جمله جذاب ترین رویدادهایی دانست که در جدیدترین دوره آن، بیش از ۱۵ دانشگاه ، ۲۵ دستگاه اجرایی و ۵۰ شرکت بخش خصوصی با نوآوری های بدیع و محصولات متنوع جمع شده اند و چشم بازدیدکنندگان این نمایشگاه ها را از درب ورودی تا آخرین راهرو به خود خیره می کنند.

اینجا نه تنها همه چیز در دسترس است بلکه حتی غرفه هایی را میتوان پیدا کنید که با محصولات نوآورانه خود میخکوبتان می کن ن د؛ از روبات های انسان نما با قابلیت تقلید صدا و کنش رفتاری تا بازی های رایانه ای مجهز به سنسورهای تشخیص حرکتی و حتی مجموعه رادیوداروهایی که به طور هوشمند، فقط سلول ها سرطانی را موردتهاجم قرار می دهند.

به هر ترتیب، اینجا در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، همه چیز هوشمند است و از دوشنبه 14 آذر الی چهارشنبه 16 آذر قرار است تا تجربه زندگی در آینده را برایتان رقم بزند.

کارخانه نوآوری 2 در حاشیه شهر، به زودی

شهردار مشهد که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، در صدر هیئتی از معاونان و به همراه حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر و هم چنین مجید طهوریان عسکری رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی توس حضور یافته بود، تاکید کرد که پژوهش های کاربردی بتواند به نقش واسطه گری خود میان علم و اجرا عمل کند تا بتوان فراتر از مقاله و پایان نامه، صورت های عملیاتی تر از دانش و فناوری، قابل دسترسی باشد.

وی افزود: هر پژوهشی که بتواند گره ای از مشکلات مدیریت شهری را حل کند، حمایت خواهد شد ؛ از قطار شهری و آتش نشانی تا سیستم های مرتبط با برف روبی، دفن زباله، شناسایی زلزله و اقسام مختلف رشته هایی که می تواند در حوزه مدیریت بحران ، کمک حال مدیریت شهری باشد.

به گفته عبدا... ارجائی، شهرداری مشهد در مسیر هوشمندسازی مدیریت شهری هم در خدمت شرکت های دانش بنیان است و به زودی با افتتاح کارخانه شماره 2 نوآوری در حاشیه شهر مشهد، زمینه کمک به شرکت های فناور و گروه های دانش بنیان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

بازدید روزانه هزار دانش آموز از نمایشگاه امسال

مسعود میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم که دبیر نمایشگاه امسال است، در مراسم افتتاحیه تصریح کرد که علاوه بر پارامترهای کمی، محتوا و کیفیت نمایشگاه امسال هم تفاوت های محسوسی با دوره های گذشته داشته و حضور اداره کل آموزش و پرورش با مدارس نمونه دولتی، سمپاد و تیزهوشان توانسته تا روزانه هزار بازدید دانش آموزی را از نمایشگاه امسال رقم بزند.

وی گفت: یکی از وجوه تمایز عمده نمایشگاه امسال، حضور غرفه هایی به نمایندگی از شرکت های دانش بنیان فرهنگی بود؛ یعنی آن هایی که برای چالش های فرهنگی موجود، راهکارهای خلاقانه و نوآورانه ارائه می کنند و این بار، پس از انتخاب پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی به عنوان پارک نمونه کشور در حوزه توسعه فناوری و نوآوری، مجوز حضور این شرکت ها در نمایشگاه هفته پژوهش امسال نیز اخذ شده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، تبدیل مقالات دانشگاهی به علم کاربردی و ایجاد پاتوق های هم افزا با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اساتید، از جمله راهبردهای ویژه نمایشگاه امسال بوده است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ح-ب
    0

    درود
    لطفا خبر فوری در همه موارد خبرها نظر سنجی نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها