آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران تهران برای سرما و بارندگی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از تداوم آماده باش ستاد مدیریت بحران این استان برای مداخلات جوی و سرما خبر داد.

آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران تهران برای سرما و بارندگی

حامد یزدی مهر دراین‌باره گفت: با توجه به صدور هشدار زرد طی روز شنبه ۱۲ آذرماه مبنی بر بارش برف و بروز یخبندان در نقاط مختلف استان تهران، اداره کل مدیریت بحران استان تهران برای تمام ستادهای مدیریت بحران در شهرستان‌های تهران آماده‌باش صادر کرد و بر این اساس تمام دستگاه‌های امدادی، خدمانی و ... به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اشاره به بارش برف از روز یکشنبه ۱۳ آذرماه گفت:‌درپی بارش برف تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان، راهداری، پلیس راه، پلیس راهور، هلال احمر و شهرداری‌ها در آماده باش کامل و در حال خدمت رسانی هستند. همچنین اطلاعیه‌ها و هشدارهای مختلف توسط ستادهای مدیریت بحران در مناطق تحت تأثیر بارش برف ارائه شده است.

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه توصیه‌های لازم نیز به مردم و دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است، گفت:‌ همچنین با توجه به موج سرما و احتمال یخبندان در برخی از مناطق استان، هشدارهایی در این خصوص نیز صادر شده و دستگاه‌های مربوطه از امادگی کافی برای مواجهه با مخاطرات و پیشگیری از حوادث احتمالی برخوردارند. 

یزدی‌مهر افزود:  بنا بر ضرورت ایجاد و ارتقا آمادگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان تاکید شد که آماده باش کامل برای رویارویی با هرگونه حوادث فصلی و تمهیدات پیشگیرانه تداوم داشته باشد.  آماده به کار بودن ماشین آلات و تجهیزات ویژه بارش‌ها، بازبینی انبارهای دپوی شن و نمک و ... از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه درپی وقوع بارش‌ها نیز اظهارکرد:‌در این خصوص نیز تاکیدات لازم ارائه شده و تمهیدات لازم اتخاذ شده است. البته لازم است که مردم هم یکسری موارد را رعایت کنند که پرهیز از تردد غیرضروری به خصوص در هنگام یخبندان و در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر از جمله این موارد است. عدم اسکان و تردد در حاشیه بستر رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات نیز از جمله موارد ضروری است که رعایت آن توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها