رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

دستور قضایی ویژه برای دستگیری عوامل حمله تروریستی اصفهان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور دستور ویژه قضائی برای شناسایی و دستگیری سریع عاملان شهادت نیروهای مدافع امنیت در اصفهان خبر داد.

دستور قضایی ویژه برای دستگیری عوامل حمله تروریستی اصفهان صادر شد

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: در جریان ناآرامی‌های اخیر تعدادی از نیروهای حافظ امنیت برای کنترل اوضاع به یکی از محله‌های اصفهان اعزام شدند که ۲ راکب موتورسوار مسلح با سو استفاده از فضای اغتشاشات اقدام به تیراندازی کردند و با به شهادت رساندن ۲ نیروی حافظ امنیت و مجروح کردن هشت نفر دیگر متواری شدند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها، یکی از مصدومان این حادثه تروریستی که در بیمارستان بستری بود بدلیل شدت جراحت و با وجود اقدامات درمانی به فیض شهادت نائل آمد و تعداد شهیدان این حادثه به سه نفر رسید.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از همان دقایق اولیه حادثه با صدور دستورهای ویژه قضائی توسط دادستان مرکز استان، اقداماتی در راستای شناسایی و دستگیری ضاربان صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به حماسه ۲۵ آبان در اصفهان گفت: این تاریخ به روز حماسه و ایثار و به نام مردم اصفهان در تاریخ انقلاب به ثبت رسید و در این روز پیکر مطهر ۳۷۰ شهید روی دستان این مردم تشییع شد و عصر همان روز جمعیت کثیری به‌عنوان نیروهای بسیج مردمی از این شهر به سمت جبهه‌ها اعزام شدند.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند که این گونه اعمال تروریستی و کور، ذره‌ای از عشق و ارادت مردم اصفهان به این نظام مقدس کم نخواهد کرد بلکه باعث می‌شود که مردم بیش از پیش و استوارتر پای ارزش‌های والای این نظام بایستند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از صدور ۴۵۰ کیفرخواست مربوط به اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: تحقیقات ابتدایی ۴۵۰ پرونده مربوط به اغتشاشات با صدور کیفرخواست به پایان رسید و جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارجاع داده شد که ۳۵ مورد از آن منجر به صدور حکم شده است.

حجت الاسلام جعفری بر تشدید مجازات‌ها و اعمال مجازات‌های تکمیلی برای عوامل اصلی و صحنه گردان‌های اغتشاشات تاکید کرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها