خطیب جمعه اراک:

حوادث اخیر باعث توهین به روحانیت نشود/ بیگانگان الگوی مناسبی برای ملت ایران نیستند

امام جمعه اراک گفت: حوادث اخیر باعث نشود که به روحانیت که خدمتگزار مردم و سنگربان اسلام و نظام و انقلاب هستند توهینی شود.

حوادث اخیر باعث توهین به روحانیت نشود/ بیگانگان الگوی مناسبی برای ملت ایران نیستند

آیت الله دری نجف آبادی روز جمعه ۲۰ آبان در خطبه های این هفته نمازجمعه اراک با اشاره به اینکه الگوهای واقعی ما پیامبر اسلام، امامان و شهدا و صدیقین هستند، اظهار کرد: با الگو قرار دادن پیامبر و امامان به قله های بلند کمال الهی می رسیم. خداوند فرموده ما به هرکس حکمت بیاموزیم به او خیر فراوانی داده ایم. متاع دنیا ناچیز است، اما حکمت همیشگی و جاودانه است و برای قیامت نیز باقی می ماند به عنوان مثال لقمان حکیم نمونه بارزی از خیر کثیر است و درس هایی که لقمان به ما داده است در سوره مبارک لقمان آمده است. تمام خیرها و خوبی ها در قرآن و سخنان پیامبر اکرم و سیره امامان و دعاها آمده است .

وی با تاکید بر اینکه بیگانگان و دشمنان الگوهای مناسبی برای ملت ایران نیستند، افزود: تاریخ نویسان و محققان نوشته اند که در جنگ های جهانی اشغالگران چه بلاهایی سر مردم ایران آورده اند و چه تعداد ایرانی را با خشکسالی و قحطی و بیماری کشته اند ولی انگلیسی ها اسناد آن را منتشر نمی کنند، حالا اینها الگو برای مردم ایران شده اند؟ ما افتخارمان این است که در دنیای امروز اسوه ها و الگوهایی مانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و شهدا را داریم تا خوبی ها را به ما نشان دهند .

امام جمعه اراک با اشاره به حدیث امام صادق(ع) با این مضمون که امنیت و عدالت و رفاه سه مطلب اساسی است که همه مردم به آن نیاز دارند گفت: اگر جامعه امنیت نداشته باشد حیاتی وجود نخواهد داشت. عزت و اقتدار هر ملتی امنیت است و امنیت مثل آب حیات است.

وی اظهار کرد: مسئله امنیت یک مسئله کلیدی است و خوشبختانه کشور ما یک امنیت نسبی دارد و باید همه مردم ایران کمک کنیم تا امنیت کامل برقرار شود زیرا کشورهای بیگانه و منافقین ناامنی ایران را می خواهند. امنیت هوای پاکی است که همه باید از این آن تغذیه کنند، وقتی امنیت نباشد عدالت را هم نمی توان برقرار کرد. رفاه و آسایش و توسعه نیز بسیار مهم است و کشور ما نیاز به توسعه دارد و باید برای توسعه کشور در همه زمینه ها کار و تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه هزاران کار کوچک و بزرگ باید در این راستا انجام دهیم، اما شرطش این است که اول امنیت و عدالت برقرار باشد و بعد رفاه و توسعه به وجود بیاید، گفت: توسعه باید توسعه اسلامی و الگوسازی اسلامی باشد و زیرساخت های توسعه را هرچه زودتر آماده کنیم. در دولت قبل بنده نامه ای برای توسعه راه آهن سریع السیر فرستادم که متاسفانه توجهی نشد. توسعه راه آهن سریع السیر در ایران و به خصوص در اراک یک امر واجب است و باید جزو تصمیم های مهم کشور باشد. ما در مجلس اول تصمیمات مهمی مثل بندر شهید رجایی و مترو را پیگیری کردیم و به ثمر نشست. دولت و مجلس نیز اکنون باید همت کنند تا به جای کارهای حاشیه ای، مسائل اساسی حل شود .

دری نجف آبادی با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار کرد: چند روز قبل بایدن گفت جمهوری اسلامی را برمی اندازیم. بولتون که در ازای ۵۰ هزار دلار برای مجاهدین سخنرانی می کند چند شب پیش گفت باید برای اغتشاشگران اسلحه وارد کنیم یا خانم خبرنگاری که گفت باید با سران احزاب کمله و جیش العدل و مجاهدین و ... مذاکره کنیم. دشمنان ما تجزیه طلبانی هستند که از آذربایجان و افغانستان و .. می آیند و شاه چراغ را به رگبار می بندند.

وی اظهار کرد: اگر افرادی فریب خورده اند باید به دامان ملت برگردند، به کشور و مردم خود خیانت نکنند و آب در آسیاب دشمن نریزند . این به دور از انصاف است که بعضی مردم با امثال داعش و اسرائیل همصدا بشوند. بعضی جنایات مثل شهادت "سید سجاد فراهانی" که برای امنیت کشور تلاش می کنند را به رگبار می بندند قابل توجیه نیست. امیدواریم این مسائل پایان یابد و دستگاه قضایی هم با عدالت رفتار کرده، با فریب خوردگان با ارفاق برخورد کند و با آنهایی که خون ریخته اند و محاربه با خدا و پیامبر انجام داده اند برخورد کند زیرا این نامنی در خیابان ها در شان ملت بزرگ ایران نیست .

امام جمعه اراک در ادامه افزود: یاد سرلشگر تهرانی مقدم که پدر موشکی ایران است را گرامی می داریم که در سخت ترین دوران ها عزت و افتدار آفرید و اخیرا نیز در صنایع موشکی و موشک های دور برد پیشرفت زیادی کرده ایم. قبل از انقلاب دستان ما بسته بود ولی الان در ردیف های اول دنیا در صنایع موشکی هستیم.

وی اظهار کرد: غربی ها و آمریکایی ها بازی درنیاورند. ما دنبال بمب هسته ای نبوده و به دنبال اقدامات صلح آمیز هسته ای هستیم و قدرت دفاعی خود را با تمام قوا حفظ می کنیم. آمریکایی ها به برجام برگردند ولی ما هم نباید فریب بخوریم، باید همت کنیم و اقتصاد مقاومتی را خوب پیاده کنیم و مشارکت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را گسترش بدیم. بهتر است هرچه زودتر در رابطه با اعتراضات نیز قانون بنویسیم و طبق قانون عمل شود.

دری نجف آبادی در رابطه با توهین های اخیری که به روحانیت شده است، افزود: روحانیت همیشه خدمتگزار ملت و اسلام و میهن هستند و این لباس، لباس خدمت است. یک زمانی رضاخان چهارتا عمامه برداشت و خیری ندید، کسانی که اکنون به روحانیت توهین می کنند هم خیری نمی بینند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعت نیز با محبت با مردم برخورد کنند زیرا این فرمایش امیر مومنین است، افزود: از مردم بزرگوار می خواهم که توقع بجا از روحانیت داشته باشند و اگر اشتباهی از روحانیت سر زد با محبت برخورد کنند و به ما تذکر بدهند و گلایه های خود را بگویند، زیرا مردم حق دارند و اگر ما لغزشی کردیم مردم ما را ببخشند.

وی تاکید کرد: حوادث اخیر باعث نشود که به روحانیت که خدمتگزار مردم و سنگربان اسلام و نظام و انقلاب هستند توهینی شود . روحانیت  بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند و حقوق علما و مراجع نیز ۲ میلیون تومان است. مردم رفتار جاهلانه با روحانیت انجام ندهند زیرا این کارها علیه روحانیت، توهین به مقدسات است. روحانیت خدمتگزار شما و از همین مردم هستند و در حد وسع و توان خود انجام وظیفه می کنند، روحانیت نیز با مردم بسیار کریمانه و بزرگوارانه برخورد کند .

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها