معرفی میدان و خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان در خاورمیانه محسوب می‌شود. خیابانی وسیع و بزرگی که دو طرف آن با درختان بلند پوشیده شده و یک مکان بسیار زیبا برای قدم‌زدن را ایجاد کرده و حال و هوای متفاوتی دارد.

معرفی میدان و خیابان ولیعصر تهران

اگر قصد سفر به شهر تهران را دارید پیشنهاد ما به شما این است که با اجاره مسافرخانه تهران از دیدنی‌های این شهر و به‌خصوص میدان ولیعصر لذت ببرید.

پس اگر می‌خواهید درباره جذابیت‌های میدان ولیعصر و جا‌های دیدنی آن، بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

تاریخچه خیابان و میدان ولیعصر

خیابان ولیعصر قبل از انقلاب ایران به خیابان ولیعهد معروف بود که از خیابان باغ جنت، خیابان امیریه و خیابان باغ انگوری تشکیل شده بود.

خیابان ولیعصر تهران بعد از ساخت و بهره‌برداری کم‌کم زیباتر و باشکوه‌تر شد و با شکل اولیه خود تفاوت زیادی پیدا کرد.

سنگ‌فرش کردن خیابان، درختکاری‌ها و ایجاد آبراه تا سال ۱۳۰۷ ادامه پیدا کرد و پس از آن این خیابان در سال ۱۳۱۱ آسفالت شد.

این خیابان در سال‌های اولیه به‌عنوان یک مسیر ویژه فقط برای رفت‌وآمد سفیران و سران حکومتی بود، اما در شهریورماه سال ۱۳۲۰ اجازه تردد عمومی در این خیابان به همه افراد داده شد.

هتل ارزان تهران میدان ولیعصر را می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اجاره کنید و عصر یک روز زیبا را به پیاده‌روی در این خیابان اختصاص دهید.

2

گشت‌وگذار در میدان ولیعصر تهران

اما قبل از اینکه به سراغ توضیح درباره میدان ولیعصر برویم لازم است تا لذت پیاده‌روی در این خیابان را برای شما شرح دهیم.

در واقع باید گفت خیابان ولیعصر واژه خیابان را به بهترین شکل ممکن معنی کرده، زیرا در لغت‌نامه، کلمه خیابان به معنی گذرگاهی از میان باغ یا راهی است که از میان گل‌ها و درختان عبور می‌کند و خیابان ولیعصر تمام این ویژگی‌ها را دارد به طوری که در حاشیه این خیابان حدود ۱۱ هزار درخت چنار کاشته شده که قدمت برخی از آن‌ها به صد‌ها سال پیش می‌رسد.

پیاده‌روی در لابه‌لای این درختان و در این خیابان به‌قدری لذت‌بخش و آرامش‌بخش است که می‌توانید چند ساعت از روز خود را بدون هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در این خیابان سپری کنید.

خیابان ولیعصر تهران کجاست؟

خیابان ولیعصر از میدان تجریش شروع می‌شود و در ایستگاه راه‌آهن تهران به پایان می‌رسد. اما چیزی که این خیابان را جذاب می‌کند جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن است.

در این خیابان تنها یک مسیر یکنواخت با درخت وجود ندارد بلکه وقتی شما پا به این خیابان می‌گذارید می‌توانید پارک ساعی، پارک ملت و موزه و باغ فردوس را نیز ببینید. همه این‌ها باعث می‌شود تا شما دعوت به یک پیاده‌روی سرشار از انرژی مثبت شوید. با رزرو مهمانسرا تهران می‌توانید از زیبایی‌های این خیابان و جاذبه‌های آن دیدن کنید.

زیبایی‌های خیابان ولیعصر

هیچ فرقی ندارد که در یک روز بهاری که باد ملایم می‌وزد هوس پیاده‌روی کنید یا در فصل پاییز و زمستان که هوا رو به سردی می‌رود.

درهرصورت خیابان ولیعصر در تمامی فصل‌های سال جذابیت خاص خود را دارد و این زیبایی فقط مخصوص به روز نیست بلکه پیاده‌روی در این خیابان حتی در شب نیز صفای خود را دارد.

در فصل بهار و تابستان شکوفه درختان و جوانه‌های تازه شکفته آن حس بسیار لذت بخشی را به شما منتقل می‌کند. در فصل پاییز و زمستان سکوتی که در سراسر این خیابان حکم‌فرماست، حس لذت بخشی را در یک عصر پاییزی و زمستانی برای شما به وجود می‌آورد.

در اطراف میدان ولیعصر مغازه‌های مختلفی وجود دارد که هر چیزی که دوست دارید مانند کیف، کفش، لباس، فست‌فود و آبمیوه سرا را پیدا خواهید کرد.

اما در این میان سه سینمای تهران در این خیابان به نام سینما آفریقا، سینما قدس و سینما استقلال خودنمایی می‌کنند که اگر پس از پیاده‌روی حس و حال تماشای فیلم داشتید، می‌توانید به یکی از این سینما‌ها بروید.

اگر می‌خواهید خود را از دیدن این‌همه زیبایی میدان ولیعصر محروم نکنید، با رزرو مسافرخانه تهران هر موقع که دوست دارید از این خیابان زیبا عبور کنید.

3

جمع‌بندی

در این مقاله درباره زیبایی‌های میدان ولیعصر و هرآنچه که باید درباره آن بدانید صحبت کردیم. در پایان لازم است تا یک خبر خوب برای شمایی که قصد اقامت چند روز در شهر تهران را دارید و به دنبال یک مکان ارزان‌قیمت و مناسب هستید بدهیم.

شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به اجاره مسافرخانه تهران کنید. ازآنجایی‌که اسنپ روم بیشتر در زمینه اجاره اقامتگاه‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید اقامتگاه مناسبی را برای خود پیدا کنید و خیالتان از بابت تمیزی و مرتب بودن اقامتگاه‌ها راحت باشد زیرا شما مهمان اسنپ روم هستید. مراحل رزرو مهمانسرا تهران هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت اسنپ روم انجام می‌شود.

همچنین اگر در هنگام انجام مراحل هتل ارزان تهران میدان ولیعصر اجاره با مشکل مواجه شدید یا سؤالی داشتید می‌توانید از تیم پشتیبانی اسنپ روم که به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها