رئیس جمهور:

جنوب کرمان استان می‌شود

رئیس دولت سیزدهم اعلام کرد که مساله استان شدن جنوب استان کرمان در دستور کار دولت است‌.

 جنوب کرمان استان می‌شود

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز (جمعه) در جمع مردم جیرفت، با بیان اینکه جمعه روز بسیار بابرکتی است و حضور در جمع نورانی خانواده معظم شهیدان، ایثارگران و آزادگان و مردم متدین و انقلابی و با بصیرت و مردم ولایی شهرستان جیرفت این روز را برای بنده ویژه کرده است، با اشاره به سفر مجدد به شهرستان جیرفت در زمان وقوع سیلاب در این منطقه اظهارکرد: خدا را شاکر هستم که توفیقی مجدد برای بنده ایجاد کرد که از روستاهای جنوب استان بازدید خود شروع و پس از حضور در منطقه جازموریان، اکنون در جمع باصفای مردم خوب جیرفت هستم.

وی با بیان اینکه مردم متدین جیرفت در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، اظهار کرد: مردم این منطقه مردمی صادق در اعتقادات و باورهای خودشان هستند و دلیل این مدعا نیز شهدای بزرگوار، جانبازان و ایثارگرانی است که تقدیم انقلاب شده و زنان و مردانی که همواره نسبت به ارزش ها و انقلاب و پیام ها و سخنان امام و رهبری پایبند بوده اند.

رئیسی بیان کرد: مردم کرمان و استان کرمان و به ویژه جنوب وضعیت ویژه ای دارند. شهید سلیمانی هر زمان که در آستان قدس با ایشان دیدار داشتم، نسبت به جنوب کرمان نگاه متفاوت و ویژه ای داشتند. مردم جنوب کرمان مردمی صادق، وفادار به انقلاب اسلامی و پایبند به خون شهیدان هستند و در عرصه های مختلف بصیرت این مردم را دیده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی در اجتماعی مردمی هستم اصلا احساس خستگی نمی‌کنم، اظهار کرد: لذت بخش ترین لحظات زندگی من گشایش گره های زندگی مردم است و با مردم بودن برای من لذت بخش است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه شهرستان جیرفت علاوه بر داشتن دانش، بصیرت و همراهی با انقلاب و نظام در همه این ۴۳ سال، در عرصه های تولید و کشاورزی مردمانی تولید کننده و در استقلال کشور نقش آفرین بوده‌اند افزود: مردم استان کرمان خستگی ناپذیر و تولید کننده هستند و کشاورزی محور اقتصادی جنوب استان کرمان است که باید این مهم نیز در استان تقویت شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی بسیار اهمیت دارد و باید حتما موانع این مهم برطرف شود،افزود: همچنین الگوی کشت باید به گونه ای باشد که استقلال کشور را در کنار تامین نیازهای مالی کشاورز  تامین کند که در این راستا منطقه می تواند گام اساسی در استقلال ما در خودکفایی کشور در کالاهای اساسی بردارد.

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه برای مصوبه ایجادمنطقه ویژه اقتصادی جازموریان بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است، افزود: وجود این منطقه ویژه اقتصادی می تواند تولید و اشتغال را در این خطه رونق دهد و بیکاری منطقه جازموریان که خیلی ها را رنج می دهد، رفع کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ معدنی استان کرمان باید براساس مسئولیت اجتماعی خود به این موضوع ورود پیدا کنند، افزود: ظرفیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این خطه باید صورت گیرد و مطلبی که ۱۵ سال با تاخیر روبرو شده باید سریعا انجام شود.

رئیسی با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان و موقعیت استراتژیک و ترانزیتی این منطقه نیز گفت: جاده های مواصلاتی در جنوب استان از نکاتی است که بسیار اهمیت دارد و باید جاده ها امن باشد و این موضوع نیز مورد تاکید قرار خواهد گرفت و در مصوبات سفر نیز دیده شده است.

رئیس دولت سیزده با اشاره به سفر خود به جازموریان، عنوان کرد: در دولت شهرستان شدن جازموریان مطرح است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره استان شدن جنوب کرمان گفت: مساله استان شدن جنوب استان کرمان در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله این موضوع پیگیری خواهد شد. اجرای آن با تاخیری مواجه شده، اما در مجموع استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استقبال مردم جیرفت از وی، عنوان کرد: ابراز محبت شما مربوط به نظام و انقلاب است و بنده سرباز و خدمتگذار این انقلاب هستم و به این خدمتگذاری افتخار می کنم.

رئیسی درباره وضعیت معادن استان نیز گفت: خلع ید شرکت معادن فاریاب انجام شده و به زودی این معادن به افراد اهل واگذار و نگرانی مردم آن منطقه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان این‌که استان کرمان بهشت معادن ایران است، تاکید کرد: باید یک کار انقلابی و تحولی در معادن کرمان انجام شود .باید مسئولان در این حوزه تلاش بیشتری کنند و امروز در جلسه شورای اداری اعلام می کنم که باید معادن دچار تحول شوند، زیرا اداره معادن را اینگونه نمی پسندیم.

منبع: انصاف
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • امین
    0

    استان جیرفت
    مگه الان که شهرستان هست چه گلی به سر مردمان فقیر و گرفتارش زدید که استان بشه چه میکنید؟؟
    الان استان هرمزگان گپسول گاز و دبه آب ۲۰ لیتری
    بر شانه میگزارند.
    در گرمای ۴۴ درجه و شرجی بالای ۶۰ درصد.
    مگر سکوت کنید و هیچ چیز نگویید تب میکنید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      استان کرمان جنوبی میشه نه استان جیرفت!!!
      در ضمن الآن کل اعتباراتی که به استان کرمان میدن رو85درصدش متعلق به شمال استان و فقط15درصدش متعلق به جنوب هست پس قطعا با این حجم از اعتبارات و به عبارتی با دست خالی نمیشه کاری انجام داد. اما اگر جنوب جدا بشه اعتبارات جداگانه میگیره و امکان توسعه و پیشرفتش هست. اگر سنت قد بده یزد جزو کرمان بود و یک شهر توسعه نیافته و محروم بود اما به محض جداشدن از کرمان و با همت مسئولان دلسوز و بومی‌ یکی از استان‌های توسعه یافته شد

  • م
    1

    همه جاي ايران منطقه ازاد و اقتصادي ويژه شده !!!! يك دفعه همه جا رو ازاز اعلان كنيد اين چ كاريه ديگه شما مثلا ي استان ديگر درست كنيد چ اتفاقي مي افتد ؟! مثلا كرج از تهران جدا شد چ شد ؟! ي عده جيباشون بي حساب كتاب پر كردند زمين هاي بلا صاحب رو صاحب شدند

  • ناشناس
    1

    تمام مردم شهر های کشور بدون استثنا،شهید پرور،انقلابی و ولایت مدار هستند!!!!لطف دیگه شعر و شعار کافی است،این القاب دیگه برای مردم آب و نان نمیشه،تازه بار بسیار منفی هم دارند

  • ناشناس
    3

    ما میتوانیم

    احسنت بر ریس جمهور فعال و پیگیر

  • سحاب
    0

    معنی کوچک کردن دولت در دولت سید محرومان رافهمیدیم همچنان که قبلا مفهوم مقابله با گرانی را با یک تا ده برابر شدن کالا ها فهمیدیم !؟ حالا چند استان دیگر به بدنه پوسیده وناکارامد دولت اضافه کنید ! جالبه که در ایران ۸۰ درصد بودجه کشور صرف امور جاری وعمومی دولت می شود و این رقم در ژاپن ودیگر کشورهای پیشرفته دقیقا عکس است !؟

  • فقیر
    1

    چراجیرفت رااستان میکنین که خانه وزمین هایش گران تربشن نمیخوادهمین شهرستان بمونه بهتره

  • ناشناس
    2

    استان کرمان از بسیاری جهات که ذکر دلایل آن در این مقال کوتاه نمی گنجد پتانسیل بالقوه تبدیل شدن به دو استان شمالی و جنوبی را ندارد و تبدیل شدن آن به دو استان منجر به بیم تجری تقاضای دو استان شدن دیگر استانها نیز خواهد شد!

  • ناشناس
    2

    این وعده عملی خواهد شد چون پول چندانی خرج نمی‌شود.

  • طاهری
    0

    متاسفم فقط پوپولیستها معنی این کار می دانند

  • سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است
    2

    آقای رئیسی ، حذف دروس زبان انگلیسی و زبان عربی از کنکور اشکالی ندارد ولی مطمئن باشید که حذف دروس معارف اسلامی و زبان فارسی از کنکور در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ حذف شده اند.!!! لطفا دروس زبان فارسی و معارف اسلامی رو از کنکور حذف نکنید چونکه فراگیری صحیح زبان فارسی به ماهیت ایرانی بودن و فراگیری معارف اسلامی به مسائل اعتقادی و دین دانش آموزان مرتبط است.

  • رضا
    0

    این رابدانیدکه فقط کرمان نیست که مردم
    دبه به دست دنبال آب می گردند .زاهدان
    بلوچستان وخوزستان خرمشهر وآبادان از
    چهل سال پیش تاکنون چنین وضعیتی
    دارند وعلت آن دستورازبالا است.
    80درصد پول فروش نفت درتهران خرج
    می شود و20درصد برای کل ایران.
    معنی ملی شدن نفت درایران این است.

  • ئئیییی
    0

    هم مردم هم مسوولین سر در گم اند. مشکل را با مشکل تازه تر حل نمی کنند که. کرمان آب ندارد و طبیعی است که جمعیت زیادی را هم نباید داشته باشد.. چه اصراری است برای جایی که آدم ندارد، استانداری و فرمانداری و .. کلی بند و بساط استانی جدید راه بیاندازیم و سفره رو دو برابر کنیم؟ یعنی یک اداره در مرکز استان، نمی تواند ادارات تحت نظر را به طرق معمول ارتباطی تحت امر درآورد.. حتما باید حضوری بالای سر طرف باشند.. یک رفت و آمد و ارائه گزارش و یک سرکشی روتین که استان شدن نمیخواهد.. حالا یک مشت دلال سر می رسند برای چندبرابر کردن قیمتها.. الان ایلام هم استان است بوشهر هرمزگان و خیلی مناطق دیگر.. مردم این مناطق چه می کشند؟ نه آب درست نه برق نه رسیدگی .. فرقی که نکرده .. بودجه همان است.. حالا نیم بودجه کرمان را باید بگیری بدهی به شهرهای کویریتر و خشک تر جنوبی...

  • بی نام
    0

    سید جان قسم به جدت قسم به پهلو شکسته مادرمون زهرا این حرفت روپس بگیر ندیده تصمیم نگیر بیا یه کم پایین تر تا بهت بگم که این تصمیمت یعنی دفن کردن میلیون هانفر زیر خاک به صورت زنده

  • بی نام
    0

    به خون حاج قاسممون ازاین تصمیم برگرد سید به واللّه سردار منظورش این نبود ونیست برو وصیتشون رو با تأمل بخون وما روازاین بدبخت تر نکن

  • ببخشید شما پایه هفتم قبول شدید یانه؟؟؟
    0

    ببخشید شما پایه هفتم قبول شدید یانه؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ایجاد مشاغل فرمانداری استانداری شهرداری مسول فلان مدیر بهمان ووووو برا چند اقازاده بیکار .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها