مالک ساختمانی که درختان یکی از خیابان‌ های نیاوران را خشکانده بود، چقدر جریمه شد؟

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک گفت: مالک ملکی که در نیاوران، به دلیل ساخت و ساز باعث خشک شدن چند اصله درخت شده بود، به جریمه سه میلیارد تومانی محکوم شده است.

مالک ساختمانی که درختان یکی از خیابان‌ های نیاوران را خشکانده بود، چقدر جریمه شد؟

در پی پخش ویدئویی در خصوص خشک شدن درخت در خیابان مرجان، افشین خدامی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با حضور در محل در یک گزارش تصویری اعلام کرد: فضای سبز در برخی پروژه‌های ساختمانی ممکن است در طول مراحل ساخت به دلیل حمل مصالح ساختمانی و تردد ماشین آلات آسیب ببینند که علیرغم همه اخطارهایی که شهرداری می‌دهد ومراقبت هایی که انجام می‌شود اما این امر ممکن است رخ دهد.

او افزود: مالک ملک فوق نیز در سال ۸۹ شروع به ساخت نمود و در سال ۹۷ عملیات ساختمانی آن پایان یافت و به دلیل تخلف صورت گرفته، از سوی کمیسیون ماده هفت باغات که تنها مرجع رسیدگی به تخلفات فضاهای سبز، قطع و خشک کردن درختان در مناطق است با مالک در همان سال برخورد قانونی شد و علاوه بر پرداخت ۳ میلیارد جریمه نقدی، بیش از ۷۰۰ اصله درخت نیز به شهرداری تحویل داد که در جنگل کاری‌ها کاشته شد.

خدامی با اشاره به اینکه هر درختی که از بین می‌رود با هیچ مبلغ پول و جریمه ای قابل جبران نیست گفت: شهروندان مسئولیت پذیر در کنار شهرداری می‌توانند شهر را از دست متخلفین حفظ کنند و با گزارشات خود قبل از وقوع اینگونه حوادث شهرداری را در حفظ این منابع طبیعی یاری نمایند و اداره روابط عمومی و اداره فضای سبز آماده دریافت اینگونه موارد و پاسخگویی به شهروندان است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    باشه پذیرفتیم

  • ناشناس
    3

    آخه دایه مهربانتر از مادر. سه میلیارد کوفتت بشه. شما فقط پولتون بگیرید .

  • بابک
    0

    سه ملیارد پول چند متر از واحدهای آن ساختمان است. احتمالا ۲۰ متر از یک ساختمان چند ملیاردی . باید برای هر درخت ۳۰ ملیارد جریمه شوند تا آنها به عمد عامل خشکاندن درختان نشوند

  • مسعوداحمدی
    0

    اگر قاضی پرونده بودم
    از باب اینڪه درس عبرتی برای بقیه باشد
    سوای جزای نقدی ..
    کاشت همان 700 اصله درخت را بادست خودشان ونگهداری ازآنها رابمدت 70سال به ورثه محترمشان حڪم میڪردم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها