رئیس انجمن انبوه سازان اردبیل خبر داد:

قدرت خرید پایین و عدم تخصیص زمین چالش اجرای طرح جهش مسکن در اردیبل

رئیس انجمن انبوه سازان استان اردبیل گفت: بیشترین معضل برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در این استان پایین بودن قدرت خرید مردم و عدم تخصیص زمین است.

قدرت خرید پایین و عدم تخصیص زمین چالش اجرای طرح جهش مسکن در اردیبل

عسگر صداقتی در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: پس از ارزیابی اسناد و مدارک انبوه سازان دارای رتبه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، قراردادی با آن ها برای اجرای طرح ملی مسکن منعقد می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان اردبیل ادامه داد: پس از ارزیابی صلاحیت ها و عقد قرارداد، مراحل ساخت سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن هم آغاز خواهد شد.

صداقتی تصریح کرد: از دلایل عقب افتادگی در عملیاتی شدن این پروژه ها در اردبیل می توان به عدم تخصیص زمین مناسب اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام گروه های هدف قدرت خرید این واحدها را دارند، گفت: با توجه به تورم بالای قیمت مصالح ساختمانی، بدون شک قیمت این واحدها هم بالا خواهد بود.

رئیس انجمن انبوه سازان اردبیل ادامه داد: از آنجایی که آورده هر فرد برای خرید مسکن، باید حدود ۴۵۰ میلیون تومان باشد، تامین چنین مبلغی فقط از سوی قشر متوسط و متوسط رو به بالای جامعه امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه قیمت نهایی هر واحد حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد رسید، اظهار کرد: دولت برای خانه دار شدن طبقات پایین جامعه باید تمهیداتی دیگری نظیر، کم کردن متراژ منازل و ارائه سوبسید، بیندیشد.

رئیس انجمن انبوه سازان اردبیل با بیان این که بیشترین معضل برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در این استان پایین بودن  قدرت خرید مردم است، تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از واحدهایی که برای قشر بالای جامعه توسط همکاران ما احداث شده، بدون فروش باقی مانده و کسی خریدار آن ها نیست.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها