بازدید معاون عمرانی استاندار خوزستان از پروژه های عمرانی شهرداری اهواز

معاون عمرانی استاندار خوزستان از پروژه های عمرانی شهرداری اهواز بازدید کرد.

 بازدید معاون عمرانی استاندار خوزستان از پروژه های عمرانی شهرداری اهواز

محمد خانچی در بازدید از مراحل تعمیر و بازسازی پل فولاد و تقاطع غیر همسطح شهید چمران گفت: این دو پروژه از پروژهای مهم شهر اهواز هستند که مشکلات حوزه حمل ونقل وعبور ومرور را به وجود آورده اند. پل فولاد که متاسفانه به دلیل سرقت هایی که انجام شده قابلیت تردد نداشت و با تشکیل جلسات فنی و تامین اعتباری که شرکت فولاد و شهرداری اهواز متقبل شده اند، عملیات اجرایی آغاز شد  و شهرداری اهواز پس ازبررسی و مطالعات لازم شروع به عملیات  تعمیر و بازسازی پل کرده است.


وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیازبه محل کارگاه رسیده و بخش فلزی کار از فردا شروع بکار خواهد کرد و همکاران ما در شهرداری اهواز قول داده اند روند کار سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد که ان شاءالله از ظرفیت تعطیلی پل فولاد بهترین استفاده شود ویک کار خوب ودر خور شهروندان اهوازی ازآن نمایان گردد تا شهروندان بهترین استفاده و بهره وری را داشته باشند و عبور و مرور در این مناطق تسهیل یابد.
.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در بازدید از تقاطع غیر همسطح شهید چمران اشاره کرد: تقاطع شهید چمران متاسفانه درگیر تاسیسات و زیر ساخت های مختلفی در شهر اهواز است که متاسفانه اکنون و در حال حاضر پروژه با مشکلات خط فاضلاب، گاز، فیبر نوری پایه های برق و دیگر تاسیسات است که عملیات اجرای این تقاطع را با مشکل مواجه کرده است.


وی افزود: خوشبختانه از امروز شرکت فاضلاب خطی که نیاز به اصلاح و جابجایی دارد را شروع کرده که هم شهروندان ازاین حالت که برای آنها نارضایتی به وجود آورده خارج بشوند و این نارضایتی به حق آنهاست و هرچه سریعتر می بایست این مشکل بر طرف گردد.

خانچی گفت: بنده به نوبه خودم از تمام شهروندان تشکر می کنم که باصبر و حوصله این مشکلات به وجود آمده را تحمل می کنند.


وی ادامه داد: به هرحال شهر اهواز و مجموعه استان تبدیل به یک کارگاه عمرانی بزرگ شده که انجام این کارها مشکلاتی برای شهروندان در پی خواهد داشت که مطمئنا با کمک خود شهروندان بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم و رونق و آبادانی در سطح استان و بخصوص شهر اهواز بعنوان یک کلانشهر را شاهد باشیم.

محمودی رئیس شورای شهر نیز که در این بازدید معاون عمرانی استاندار را همراهی می کرد، گفت: تقاطع غیر همسطح شهید چمران تقریبا بالغ بر دو سال است شروع بکار کرده است اما متاسفانه پروژه با گره ها و مسائل متعدد روبرو شد و تاسیسات زیر و رو زمینی از جمله این معارضین بودند که الحمدالله در حال بر طرف شدن هستند.


محمودی ادامه داد:  پروژه هم اکنون به نقطه خوبی از پیشرفت رسیده و بنده انتظار جدی دارم وقبلا" اعلام کرده بودم وعده ای که به شهروندان داده ایم ازآن تخطی نکنیم و انتظار داریم طبق برنامه اعلام شده این تقاطع به بهره برداری برسد.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: روز گذشته در صحن شورای شهر مصوبه ای داشتیم که مسئله مالی پیمانکارتقاطع که تامین کننده بخشی از اعتباراین پروژه است از طریق فروش 55 پلاک در مهرشهر به قرارگاه واگذر شود و ان شاءالله شهرداری اهواز هرچه سریعتر روال اداری و قانونی این مصوبه را انجام دهد که بخشی از هزینه این پروژه تامین گردد.

سیاوش محمودی گفت: انتظار داریم وامروز اعلام میکنیم قرارگاه خاتم به وعده خود که در شهریور ماه داده عمل کند که ما بتوانیم در پایان شهریور ماه محور شمال به جنوب و محور اصلی تردد این پروژه را با توجه به باز گشایی مدارس و دانشگاه ها افتتاح کنیم.

محمودی اشاره کرد: بنده از صبر و شکیبایی مردم نجیب نهضت آباد تشکر میکنم که احداث این تقاطع برای آنها مشکلاتی به وجود آورده است و انتظار داریم ما را در این مدت باقی مانده همراهی کنند تا پروژه به بهره برداری برسد.

پرویز حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری نیز گفت: امروز به اتفاق معاون عمرانی استاندار از پروژه پل فولاد و تقاطع شهید چمران بازدیدی داشیم و همانطور که همه شهروندان اطلاع دارند عملیات اجرای تعمیر و بازسازی پل ششم از نیمه تیر ماه آغاز و در حال انجام است و خوشبختانه امروز صبح آخرین قطعات این سازه که پیچ ها و مهره ها بودند تحویل کارگاه شده اند که ما از فردا شروع به نصب قطعات خواهیم کرد.

وی افزود: در بخش ابنیه نیز ازنیمه تیرماه شروع به کار کردیم فونداسیون دو طرف در حال انجام است و بخشی از دیوار کار شده است از پشت اصلاحات لازم در حال انجام است و امیدواریم طبق قولی که دادیم ظرف مدت 3 ماه آینده تا نیمه مهره ماه بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم وتلاش مجموعه معاونت فنی وعمرانی این است هرچه زودتر ولو حتی یک روز زودتر شده این پل به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی شهردار اهواز در تشریح تقاطع غیر همسطح شهید چمران گفت: در پروژه تقاطع غیر همسطح شهید چمران طبق توافقات صورت گرفته مشکلات مالی با قرارگاه داشتیم و خوشبختانه با مصوبه ای که روز گذشته شورای شهر داشته بخشی از این مشکلات رفع گردید و موضوع فروش املاک تصویب شد ودر حال حاضر مشکل مالی با قرار گاه نداریم و قرارگاه طبق قولی که داده ظرف 2 ماه قرار است مسیر اصلی این تقاطع را به اتمام برساند تا ما بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

حسینی افزود: در این پروژه متاسفانه یک سری تاسیسات معارض سبب شد روند پروژه کند شود و موجب گردید برای شهروندان مشکلاتی به وجود آورد که امید واریم این مشکلات هر چه سریعتر حل و برطرف گردد تا شهروندان طعم شیرینی این پروژه را بچشند.

1T6A6491

1T6A6416

1T6A6276

1T6A6550

1T6A6591

1T6A6642

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    باسلام،یادم میاد تا۱۳۵۶ که پل معلق دوتااطاقک یکی اول پل ویکی انتهای پل وهمیشه دوتا سرباز تو اطاقها بودنند وازپل حفاظت می‌کردند چالا چرانی؟ ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها