اخراج ۷ استاد دانشگاه کرمانشاه به دلیل رقص؟

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که هفت تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسازی اخراج شدند.

اخراج ۷ استاد دانشگاه کرمانشاه به دلیل رقص؟

تعدادی از خبرگزاری‌ها به موضوع اخراج هفت تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسازی پرداختند؛ اما این موضوع در میان کاربران فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است که آن‌ها دخالت و ورود نظام قضایی و انتظامی ایران به حریم خصوصی شهروندان را به تندی مورد انتقاد قرار دادند.

علت برکناری این اساتید رقص کردی مختلط دانشجویان و بدحجابی برخی از شرکت کنندگان در جریان مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از دانشجویان دانشکده داروسای عنوان شده است.

اخراج این افراد با دستور سیاوش وزیری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفت. همچنین روابط عمومی این دانشگاه این اقدام را محکوم کرده و مدعی شده این مراسم بدون مجوز برگزار شده است.

در مقابل این حکم، شورای صنفی دانشکده داروسازی کرمانشاه با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد این ادعا نوشت: «شخص معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی دانشجویی در جریان صدور مجوز و برگزاری مراسم بوده‌اند و مراسم از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۴ در باغ تالار آرزو با حضور دانشجویان و خانواده‌هایشان و به همراهی دوازده نفر از اساتید دانشکده داروسازی برگزار شده است. پس از پایان رسمی مراسم، اساتید از مراسم خارج شده و جلسه تبدیل به مراسم خصوصی شد. دانشجویان در حضور خانواده‌هایشان، مدت کوتاهی به رقص کوردی مشغول شدند و افرادی که دست در دست هم بودن با یکدیگر ازدواج کرده بودند. در تمام این مدت هیچ شخصی از مدیران دانشکده حضور نداشته است.»

در بیانیه مذکور خطاب به سیاوش وزیری، معاون آموزشی دانشگاه نیز آمده است: «جناب وزیری خود شما در جریان مراسم بودید و آگاه بودید که اساتید در آخر مراسم حضور نداشتند، اما ... در یک شب هفت نفر از مدیران دانشکده داروسازی را عزل کردید. آیا غیر از این است که شما با آگاهی کامل از بی‌گناهی این اساتید و.. دست به چنین اقدام ناشایستی زده‌اید؟ جشن در تاریخ ۱۱ خرداد برگزار شد، اما شما در تاریخ ۱۵ تیر دست به چنین خودنمایی‌ای زده‌اید؟»

منبع: اسپوتنیک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • یک ایرانی
    1

    وقتی هیچ نشانی از شایسته‌سالاری در جایگاه‌های تصمیم‌گیری حکومت نیست، انتظار دیگری نمی‌رود.
    از ظاهر ایشان و از حکم کاملا معلوم است که یک عقده گلوگیر در آن دخیل بوده است. شادی از نظر اینگونه افراد، گناه نابخشودنی است و بجای همه تصمیم می‌گیرند.
    حتما خودشیرینی ایشان به مذاق بعضی‌ها خوش خواهد آمد و ...

  • ناشناس
    4

    اینقدر کشور رو هوا هست که گستاخان به راحتی عمل مجرمانه انجام می‌دهند چون فکر می کنند قانونی وجود ندارد چه این بی حیاها چه اختلاسگران و دزدان و چه اراذل اوباش
    جمهوری اسلامی کلاهت را بالاتر بگذار

  • یه ایرانی
    3

    اونهایی که اینهارو اخراج کردند خوش رقصی برای تندروهامیکنن که جیره شون بیشتر شه...به این میگن رقاصی نه رقص اون اساتید

  • ناشناس
    3

    یعنی فوتی و فوری دادگاهی شده و حکم صادر گردید؟؟عجب دادرسی عادلانه ای؟؟؟ ایا فرصت دفاع از خود را داشته اند؟؟؟یا تمام مناصب این مملکت ارث پدری یک عده ای قلیل است؟؟

  • ناشناس
    1

    چقدر کشور داری رو هوا هست در روز روشن که همه دوربین به دست هستند اینکارها انجام می شود آن هم نه در مراسمات خصوصی که کسی نفهمد
    نمی خواهید کشور داری کنید رها کنید

  • ناشناس
    2

    رقص در فرهنگ مردم ایران هست ولی خوش رقصی برای عمامه دارها جدیده اینو یادت باشه

  • محمد
    2

    همین کارا رو میکنید که عده ای از شما کینه بر میدارن و پدرتون رو در میارن

  • ناشناس
    2

    تا اونجایی که من میدونم جشن فارغالتحصیل در ایران و تمامی دنیا با پوشش و رسوم یکسان در تمامی دنیا برگزار میشه. کردی و ... هم نداره

  • ناشناس
    1

    چکار کنن بشینن گریه بکنن ؟چکار به شادی مردم دارین؟

  • ناشناس
    2

    شما رابه خدا سرجاتون بشینید مردم رابه روز سیاه نشوندید توان یک کیلو شیر را ازمردم گرفتید حالا یک عده ای شادی کردن اخراج .خواهشا این دولت دیگه صحبت نکنه زندگی مردم رانابود کردن مردم آه ندارن به ناله سودا کنند خوب کاری کردنرقصیدن بشینن به حال شما گریه کنند که نمیتونین یک عده از جنگ برگشته مملکت را اداره کنید خواهشا خجالت بکشید از اوضاعی که برای مردم درست کردید جلوی این چیزهای ساده رامیگیرن وتوایران پخش میکنند که گند کاری های که هرروز بیشتر میشه رامردم نبینن.چه وضعشه چه قدر گرونی حقوقمون ازبس گرونی است تا5 برج بیشتر نمیره.خدایا به روز سیاه بنشیننداونایی که سفره ی مردم راجمع کردن بحق دستهای بریده ی ابوالفضل العباس ازحق امیدوارم به زودی زود عاملان گرانی را از مملکت گم بگرداند

  • 0

    درود براین گروه سخت کوش .
    شادی یکی رانمیتونن ببینن مردم راهمین طور تو گرونیها غرق کردید که دارن سکته میکنن باز یک عده بافرهنگ وپزشک که دارن شادی می کنند جلوشون وایمیستن.داروسازان عزیز شما هم بیاین مثل ما از غصه گرونی زانوی غم بغل بزنید.چرااین قدر خوشحالی میکنید که عده ای حسادتشون میشه.

  • سمانه
    1

    من خودم کرمانشاهی هستم تا جایی که اطلاع دارم اینجا همه عروسی و مراسم مختلف برگزار میشه و بیشتر رقص کوردی می‌کنند ولی با پوشش مناسب مثلا عروسی تو تالار و همه اقوام ما هم این مدلی بوده عروسیشون. هیچی کار نداشته اما جالبه چرا با این عده اینطور برخورد کردن درست گفتید این رفتار فقط برای خودنمایی هست و بالا رفتن رتبه و به قولی خودشیرینی محض شخصی که دستور اخراج میده چونکه خودش خیلی محدوده نمیتونه شادی ی عده ببینه ! اینقدر گرفتار بی وجدانی شدیم که حاضریم بخاطر منافع خودمون ی عده رو نابود کنیم

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرتون که اینچنین ایران را به ته چاه انداختید و ایرانیان را خوار و بی زبان و بی تفاوت به همه چیز کردید!

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند باعس وبانی گرانی را شادی وپیشرفت راازمردم گرفتید وبجای ان غم وغصه وگرفتاری اوردید

  • Amador
    0

    واویلا وااسفا وامصیبتا از این منکر آسمان و زمین خرابکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها