ابتلای ۶۲۹ هزار و ۳۶۱ نفر در فارس به کرونا ویروس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶۲۹ هزار و ۳۶۱ نفر در فارس به کروناویروس مبتلا شده اند.

ابتلای ۶۲۹ هزار و ۳۶۱ نفر در فارس به کرونا ویروس

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۷۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۳۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۳۱۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۷ هزار و ۹۸۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۳۹۰ هزار و ۶۶۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۳۷۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: با بستری ۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، هشت بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۳۶ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۲۱ هزار و ۱۳۱ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دز، به هشت میلیون و ۹۳ هزار و ۱۴۵ دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۰ هزار و ۶۵۶ دز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۶۳ دز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۲۶ دز نوبت سوم واکسن بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها