گرمای شدید در راه ایلام/ دمای مناطق گرمسیر به بالاتر از ۵۰ درجه رسید

کارشناس هواشناسی ایلام گفت: با گذشت کمتر از یک ماه از آغاز فصل تابستان و ورود موج جدید گرما دمای هوا برای مردم بویژه مشاغلی که در فضای باز فعالیت دارند کلافه کننده شده است.

گرمای شدید در راه ایلام/ دمای مناطق گرمسیر به بالاتر از ۵۰ درجه رسید

ساسان رستمی در ارتباط با ورود موج گرم به ایلام اظهار داشت: با ورود موج جدید‌گرما به استان ایلام، از روز در‌هفته جاری رود دمای هوا در مناطق سردسیری به ۴۰ درجه ودر مناطق گرمسیری استان (مهران و دهلران) به بالای ۵۱ درجه رسیده است.

وی از ادامه فعالیت سامانه گرم در استان خبر داد و افزود: نقشه‌ها و الگو‌های پیش‌یابی هوا نشان می‌دهد که این وضعیت تا از عصر چهارشنبه (۱ تیرماه ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی ایلام تصریح کرد: باتوجه به وزش شدید باد احتمال تشکیل و نفوذ توده‌گرد‌و غبار به استان برای عصر امروز و روز چهارشنبه وجود دارد.

معصومه نیازی، رئیس بیمارستان دهلران نیز از گرما زدگی و بستری بیش از ۵۰ نفر از شهروندان دهلرانی خبرداد و گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ نفر از شهروندان دهلرانی دچار گرما زدگی شده که اقدامات درمانی (سرم تراپی) برای آنان انجام شده است.

لطیف صادقی، فرماندار دهلران نیز با تاکید به افزایش شدید دمای هوا در شهرستان دهلران از خراب شدن پست فوق توزیع ورودی برق شهرستان دهلران خبر گفت: به جهت کاهش بار مصرف برق این شهرستان و پیش‌بینی تامین برق شهروندان ادارات شهرستان در مقطع مورد نظر تعطیل و روند قطع برق مدیریت شد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها