آب سیاه به جای آب شرب در اهواز/ ویدئو

شب گذشته شهروندان اهوازی ویدیوهایی ارسال کردند که نشان میداد آب شرب لوله کشی به رنگ سیاه درآمده است.

آب سیاه به جای آب شرب در اهواز/ ویدئو

وضعیت آب شرب برخی محلات اهواز  مدتهاست بی‌کیفیت است و شهروندان برای برطرف ساختن نیازهای روزانه خود به آب دچار مشکلات جدی هستند.

یک شهروند اهوازی با ارسال فیلمی از تداخل فاضلاب با آب شهری در منطقه پردیس اهواز در ماههای اخیر خبر داد  به گفته وی بعد از چندین بار پیگیری این مشکل از سازمان آب منطقه، معضل  آلودگی آب همچنان ادامه دارد.

مردم هفتمین کلان‌شهر کشور و ۳۴مین شهر پرجمعیت غرب آسیا سال‌هاست مهم‌ترین دغدغه‌شان داشتن آب شرب سالم و به‌دور از هرگونه آلودگی است اما متأسفانه این مهم تحقق نیافته است.

یکی از بانوان خانه‌دار اهوازی می‌گوید: این وضعیت تازه نیست و سال‌هاست که اتفاق می‌افتد. متاسفانه مسوولین علی‌رغم آنکه از مشکلات اطلاع دارند اما بجای حل مسئله به دنبال توجیه کم‌کاری خودشان هستند.

یک دانشجوی اهوازی نیز به خبرنگار فارس گفت: علاوه بر مشکلی که شب گذشته در برخی از مناطق اهواز برای آب شرب پیش آمده بود، بوی تعفن و مزه آب هم بسیاری از مواقع موجب گلایه و اعتراض می‌شود.

او می‌گوید: در اخبار مرتبا وعده ارتقا کیفیت آب و یا انجام پروژه‌هایی در این خصوص می‌شنویم اما عملا نتیجه مثبتی رویت نشده است.

 روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب خوزستان امروز در اطلاعیه‌ای از مشکل به وجود آمده عذرخواهی کرده و خبر ارتقا کیفیت آب را داده است و اعلام کرده که پس از شست و شو و ضدعفونی کامل خط انتقال و شبکه هم‌اکنون آب شرب این مناطق فاقد هرگونه آلودگی بوده و کاملا بهداشتی است.

 چندی پیش بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد اسامی بدهکاران عمده و بزرگ خود را منتشر کرد که در بین آنها نام شرکت آب و فاضلاب خوزستان دیده می‌شود.

قرار داشتن شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان در این لیست در حالی است که در سال‌های اخیر مبالغ هنگفتی از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته و شهروندان از کندی پیشرفت پروژه‌ها گلایه دارند.

آخرین خبر از اختصاص بودجه به شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان در انتهای سال گذشته به نقل از استاندار خوزستان بود که گفت: برای تسریع بخشیدن به پروژه شبکه فاضلاب اهواز، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص دادیم که درحال حاضر نیز در اختیار شرکت آبفا خوزستان قرار دارد و ۲۷۰ میلیارد تومان نیز برای تامین آب شرب شهر و روستاهای استان اختصاص داده ایم.

همچنین در مرداد ۱۴۰۰ دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از شناسایی شبکه اختلاس، رشاء و ارتشاء و تحصیل مال از طریق نامشروع در شرکت آبفای این استان و بازداشت تعدادی از کارکنان این شرکت خبر داد.

به عقیده کارشناسان، عدم تغییر مدیران عامل وضع موجود در آبفای اهواز و خوزستان موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع آن شده است و انتظار می‌رود دولت در این زمینه فورا اقدام کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها