۵۷۰ نانوایی مشهد مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند

فرماندار شهرستان مشهد گفت: با اجرای طرح برکت ۲ جهت ارزیابی و شناسایی نانوایی‌ها آمار تخلف این مجموعه‌ها در سطح شهرستان مشهد کمتر شده است، در حال حاضر ۱۰۰ تیم بازرسی و ارزیابی در قالب طرح برکت ۲ مشغول به کار هستند و تا به حال ۵۷۰ نانوایی در مشهد را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

۵۷۰ نانوایی مشهد مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند

محسن داوری عصر دیروز، ۲۷ اردیبهشت ماه، در همراهی با استاندار خراسان رضوی و در بازدید میدانی از وضعیت نانوایی‌های سطح مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تقویت نانوایی‌های سطح شهرستان مشهد اقداماتی انجام داده‌ایم که خوشبختانه این اقدامات نتیجه‌بخش بوده و باعث کاهش تجمع مردم برای تهیه نان شده است.  

وی افزود: یکی از اقدامات ما در راستای تقویت نانوایی‌ها تشویق نانوایان متعهد و مسئول و همچنین برخورد شدید با متخلفان بوده است. در این راستا مجوز نانوایی‌هایی که خارج از شبکه آرد توزیع کرده یا تعطیلی غیرمجاز داشته و دارند، باطل شده و خواهد شد.  

فرماندار شهرستان مشهد، در خصوص برنامه‌ریزی دستگاه‌های مشهد و استان برای کاهش تجمع مردم جهت تهیه نان بیان کرد: تجمع مردم برای تهیه نان چند دلیل داشت؛ اول اینکه شهروندان بیش از نیاز واقعی خود اقدام به تهیه نان می‌کردند و مساله دیگر تخلف نانوایی‌ها بود که به شدت بر تشدید این وضعیت تاثیرگذار بود. 

داوری ادامه داد: آخرین اقدام ما جهت کاهش تجمع مردم برای تهیه نان افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های شهرستان مشهد جهت پخت بیشتر و رفع نیاز مردم بود که این تدبیر هم کارساز واقع شد.  

وی طی بازدیدی از یکی از مجتمع‌های نانوایی طرق گفت: برای کاهش فشار و راحتی نانواها سهمیه مخصوصی را به این مجتمع اختصاص داده‌ایم. توزیع نان این مجتمع صرفا برای مراکز تجمیعی مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل ها، رستوران‌ها و... است. ما این مراکز را به مجتمع نانوایی طرق ارجاع داده‌ایم تا نان مورد نیازشان را از این مرکز تهیه کنند و سایر نانوایی‌ها برای تامین نان مردم دچار کمبود آرد نشوند.

در این بازدید استاندار خراسان رضوی و رئیس اداره تعزیرات حکومتی استان نیز حضور داشتند. همچنین طی این بازدید با چهار نانوایی متخلف در سطح شهر برخورد و این واحدها توسط سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل تعطیلی غیرمجاز، توزیع آرد خارج از شبکه و کاهش کیفیت نان پلمپ شده و از ۲ نانوایی نیز به پاس خدمت صادقانه به مردم تقدیر و تشکر به عمل آمد.  

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چرا مشهد؟ بقیه شهرها مگه جز ایران نیستن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها