تحقق مطالبه دیرینه عشایر اندیکا با پیگیری معاون عمرانی استانداری خوزستان

مرمت و بهسازی ایلراه منار با هدف تسهیل تردد عشایر بختیاری و روستاییان اندیکا با پیگیری معاون عمرانی استانداری خوزستان آغاز شد.

تحقق مطالبه دیرینه عشایر اندیکا با پیگیری معاون عمرانی استانداری خوزستان

معاون عمرانی استانداری خوزستان در این زمینه گفت: با توجه به اینکه متولی این جاده اداره کل امور عشایر خوزستان بود، اما برای بهسازی راه‌های عشایری به دلیل پراکندگی و گستردگی، با کمبود ماشین‌آلات راهسازی مواجه بود؛ برای بهسازی این ایلراه بعد از مذاکرات شفاهی، مکاتبات لازم با مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد.
وی افزود: پس از موافقت مدیر عامل، کارشناسان شرکت برای بررسی جاده سه نوبت از این مسیر بازدید کردند و خوشبختانه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری یک تیم کامل متشکل از یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه لودر و بیل مکانیکی، بازسازی این مسیر را از دوراهی امامزاده بویر تا سرحونی به طول ۲۰ کیلومتر آغاز کردند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: قرار است ظرف مدت یک ماه این مسیر بهسازی و مرمت شود تا تردد عشایر به راحتی از این مناطق انجام شود.
وی ضمن قدردانی از گروه جهادی شهید سید حمید تقوی‌فر و مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: توجه به مناطق محروم و عدالت اجتماعی در اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.
گفتنی است بعد از سفر یک روزه و بازدید محمد خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان در بهمن ۱۴۰۰ از جاده‌های اندیکا و مناطق زلزله‌زده، مرمت و بهسازی ایلراه منار به عنوان یکی از خواسته‌های عشایر بختیاری در این سفر مطرح و با پیگیری‌های انجام‌شده، خوشبختانه هم اکنون عملیات بهسازی و مرمت این ایلراه توسط گروه جهادی شهید تقوی‌فر آغاز شده است.
ایلراه منار، یکی از قدیمی‌ترین ایلراه‌های تاریخی کوچ عشایر بختیاری است که در دهه ۵۰ تا ۷۰ مسیرشکافی شد و جاده اصلی اندیکا – شهرکرد تا دهه ۸۰ از آن گذر میکرد.

هم اکنون نیز این ایلراه علاوه بر مسیر تردد بیش از ۱۰ هزار خانوار عشایری در کوچ بهاره و پاییزه، راه دسترسی بیش از ۱۰ روستا با مرکز شهرستان محسوب می‌شود.

منبع: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها