هواشناسی استان سمنان درباره باد شدید و گرد و خاک هشدار زرد داد

اداره کل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی بارش پراکنده، باد شدید به همراه گرد و خاک تا پایان هفته هشدار زرد اعلام کرد.

هواشناسی استان سمنان درباره باد شدید و گرد و خاک هشدار زرد داد

ایرج مصطفوی، گفت: هشدار زرد هواشناسی استان سمنان تا بعدازظهر جمعه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد که در این مدت بارش باران، رگبار و رعد و برق به همراه مه‌آلودگی برای بیشتر نقاط استان به ویژه نواحی شمالی و همچنین تگرگ و صاعقه برای برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: وزش باد شدید و نسبتا شدید در برخی نقاط استان سمنان به همراه گرد و خاک، دیگر پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان در پی این هشدار زرد است.

وی ابراز داشت: آبگرفتگی و امکان جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی به دلیل رگباری بودن بارشها، احتمال خسارت ناشی از باد و تگرگ و همچنین احتمال اختلال در تردد محورهای استان  به دلیل لغزندگی و مه‌آلودگی و کاهش دید، مهمترین مخاطرات جوی در هفته جاری است.

مصطفوی، لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف در کنا رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمانهای در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید به همراه اتخاذ تمهیدات پیشگیری از خسارت باد و تگرگ، مهمترین توصیه ها برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه امروز روز آخر حضور توده غبار و افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده های جوی است، گفت: این سامانه از شامگاه پنجشنبه در استان حضور داشت و باعث کاهش نسبی کیفیت هوا و کاهش دید افقی شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زری
    0

    درساعت ۹ده دقیقه هوای گرمسا ر آفتابی همراه بانسیم خنک بهاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها