۱۳ روز بدون فوتی کرونا برای هرمزگان ثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۱۳ روز بدون فوتی کرونا برای استان ثبت شده که نشان از بهبود شرایط و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد.

۱۳ روز بدون فوتی کرونا برای هرمزگان ثبت شد

دکتر فاطمه نوروزیان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار و ۶۱۶ نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست دادند که خوشبختانه با انجام واکسیناسیون شمار فوتی های این ویروس بسیار کاهش یافته و در اردیبهشت ماه امسال شاهد ثبت ۱۳ روز بدون فوتی برای هرمزگان تا به این لحظه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت شهرهای استان نیز بهبود یافته و در اخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان های میناب و رودان، قشم و بندرلنگه در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد کرونا قرار گرفته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: البته بهبود شرایط و کاهش شاخص های کرونا در تمام بخش ها از جمله شمار بستری های آی سی یو، فوتی و شناسایی موارد مثبت به معنای پایان بیماری کرونا نیست و هنوز نگرانی های بسیاری در خصوص انتقال سوش های جدید این بیماری از کشورهای شرق آسیا وجود دارد.

وی هشدار داد: نباید فراموش کنیم که اگرچه روند بیماری در هرمزگان سیر نزولی داشته اما کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری همچنان به عنوان یک تهدید جدی به شمار می رود و ما از مردم خواستاریم برای پیشگیری از اوج گیری مجدد کرونا ، رعایت پروتکلهای بهداشتی را با جدیت ادامه دهند.

این مقام مسوول با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و نقش آن در کاهش آمار فوتی های کرونا در هرمزگان، گفت: واکسیناسیون می‌تواند از بیماری شدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در برابر انواع سویه‌های ویروس کرونا جلوگیری کند و از همین رو تاکید داریم که افراد هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

به گفته دکتر نوروزیان تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۳۸۴ دز در هرمزگان واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان ۶۴۵ هزار و ۹۷۷ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آمار بستری های کرونا در استان را ۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار ۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها