شهردار مبارکه در نشست خبری:

محله محوری و توسعه متوازن شهری در دستورکار مدیریت شهری برای سال جاری

نخستین نشست خبری محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه امروز با حضور جمعی از خبرنگاران استان اصفهان و فعالین فضای مجازی شهرستان مبارکه برگزار گردید.

محله محوری و توسعه متوازن شهری در دستورکار مدیریت شهری برای سال جاری

شهردار مبارکه در ابتدای این نشست به اهداف شش گانه شهرداری و میزان بودجه تخصیص یافته به هربخش اشاره کرد و گفت : برنامه‌های ۶ گانه شهرداری در حوزه کالبدی و شهرسازی با ۱۵ میلیارد تومان، در حوزه محیط زیست و خدمات شهری با ۳۵ میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران با سه میلیارد تومان، حمل و نقل ۴۴ میلیارد تومان، خدمات مدیریتی ۵۷ میلیارد تومان و امور فرهنگی و ورزشی سه میلیارد تومان برای امسال تهیه و تدوین گردیده است .

محمد مهدی احمدی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی بودجه ی سال جاری شهرداری نسبت به سال گذشته ، خاطرنشان کرد: با توجه به بافت شهر مبارکه، رویکرد مدیریت شهری در برنامه ریزی و تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر اساس محله محوری و توسعه متوازن شهری بوده که با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به بودجه سال گذشته ، به مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش داشته است و سهم هر محله به طور مجزا مشخص شده است. 

وی توجه به مطالبات مردمی ، احیای بافت فرسوده و تصویب طرح تاریخی محله اسماعیل ترخان را از طرح های عمرانی سال جاری خواند و افزود :  اعتبارات عمرانی سال جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان است که ۴۴ درصد از بودجه کل را در برمی‌گیرد که طرح احیای بافت فرسوده اسماعیل ترخان یکی از آنهاست ،و با وجود اینکه طرح  تفضیلی برای این محله تهیه و تصویب شده است ، امیدواریم بتوانیم در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ برای این  طرح که از ۱۰ سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای آن انجام نگرفته بود ، مصوبه خوبی داشته باشیم .

احمدی در ادامه ، هر شهرداری و مجموعه ی را برای رسیدن به اهداف خود نیازمند برنامه دانست و خاطرنشان کرد : برنامه راهبردی و استراتژیک ۱۴۰۵ برمبنای حرکت و اقدامات شهرداری مبارکه و تیم اجرایی شهرداری بوده و برای دستیابی به این اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها منابع مالی تأمین شده است.

شهردار شهر مبارکه با اشاره به اینکه در زمینه کشتارگاه، کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد و بازگشایی میدان میوه و تره بار در این شهر اقدامات خوبی شده است، افزود: در حوزه مدیریت بحران، بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی تأمین شد.

محمدمهدی احمدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری این شهر اختصاص یافته است ، گفت : در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اعتبار خوبی تأمین شد که یکی از آنها برای احداث بلوار شهید بابایی و تقاطع غیر همسطح با بودجه ۶۰ میلیارد در دستور کار قرار گرفته است .

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها