رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

تبیین چرایی راهپیمایی روز قدس در کنار حضور میدانی مردم باید مورد توجه باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: راهپیمایی روز قدس نباید صرفا یک حضور میدانی باشد بلکه باید یک برنامه تبیین شده جهت پاسخ به چرایی و اهداف این روز باشد.

تبیین چرایی راهپیمایی روز قدس در کنار حضور میدانی مردم باید مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، در اولین نشست خبری اتاق فکر شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان با موضوع روز قدس، با تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی اجرای مراسم‌های ملی، مذهبی، انقلابی و راهپیمایی‌ها در طول سال و مناسبت‌های مختلف و هماهنگ‌کننده میان 21 دستگاه اجرایی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به نقش مؤثر رسانه‌ها در تبیین واقعیت‌ها اشاره کرد و افزود: امروز یکی از واقعیت‌های جوامع پیشرفته توجه به رسانه‌ها و فضای مجازی است که ما هم وظیفه داریم ارتباط دوسویه‌ای با رسانه‌ها داشته باشیم و بستر اطلاع‌رسانی را در قالب تقوا و چارچوب‌های انقلابی فراهم و حرکت روبه رشدی را در عرصه رسانه شاهد باشیم.

وی روز قدس را یکی از ابتکارات امام راحل در دفاع از ملت مظلوم فلسطین دانست و اضافه کرد: امام خمینی (ره) از همان ابتدای انقلاب، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس معرفی کردند و فرمودند روز قدس روز اسلام است و امروز وقتی به 43 سال سابقه راهپیمایی روز قدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم این ابتکار امام تاثیرگذار بوده و در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی جهت برهم زدن آرامش جوامع بشری و گسترش فساد تصریح کرد: امام (ره) با این ابتکار توانستند جریان‌های شیطانی رژیم صهیونیستی را برای مردم روشن کنند و امروز می‌بینیم این غده سرطانی بعد از 70 سال تقریبا به پایان کار و بن‌بستی رسیده به گونه‌ای که در مرزهای خود نیز دچار استیصال است.

وی تاکید کرد: این عمق نگاه معنوی و الهی امام (ره) بود و این روز را به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی جهان ابلاغ کردند و آثار این کار این است که امروز جریان مقاومت به یک قدرت تعیین‌کننده در منطقه تبدیل شده و کلید آن را امام (ره) با روز قدس زدند که می‌بینیم امروز با عنایت خداوند علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، داعش و جریان‌های تکفیری به در بسته خوردند گرچه خسارت‌هایی را هم برای جامعه بشری ایجاد کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز قدس تاکید کرد و ادامه داد: در استان خوزستان ستاد استانی و شهرستانی روز قدس تشکیل و دستگاه‌های مرتبط با برنامه‌ریزی و تقسیم کار پیگیر برگزاری راهپیمایی مردمی با اجرای برنامه‌های متنوع هستند.

وی با بیان اینکه مساله اصلی و اساسی که شاید امسال نمود بیشتری داشته باشد بحث تبیین اهداف راهپیمایی روز قدس است ابراز کرد: راهپیمایی نباید صرفا یک حضور میدانی باشد بلکه باید یک برنامه تبیین شده برای مردم جهت پاسخ به چرایی این روز باشد که رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به اینکه باید مردمی بودن راهپیمایی روز قدس حفظ شود و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی نیز شرایط حضور میدانی مردم را فراهم کنند گفت: رکن اول در راهپیمایی مساله حضور مردمی و رکن دوم بحث تنوع است که باید تلاش شود برنامه‌هایی جذاب با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شود.

وی یاد آور شد: تلاش ما این است بخشی از برنامه‌های تبیینی روز قدس را در فضای مجازی ارائه دهیم که می‌تواند در جلوگیری از یکنواختی برنامه‌ها و پیاده‌روی صرف، مؤثر و ابعاد مختلف کار دیده شود.

لازم به ذکر است، راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در شهرستان اهواز با حضور اقشار مختلف مردم روز (جمعه ۹ اردیبهشت) ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد جزایری واقع در خیابان امام خمینی غربی آغاز و تا مصلای مهدیه امام خمینی واقع در اتوبان آیت‌الله بهبهانی ادامه خواهد داشت.

منبع: شبستان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها