ایلام از امروز بارانی می‌شود/ هشدار وضعیت زرد

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: فعالیت سامانه بارش بهاری از اواسط امروز آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

ایلام از امروز بارانی می‌شود/ هشدار وضعیت زرد

ساسان رستمی، با اعلام این خبر اظهار کرد: این سامانه  به صورت مقطعی و نقطه‌ای تقویت یا تضعیف می‌شود و با توجه به بهاری بودن این سیستم، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، صاعقه و در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود و در نقاط مستعد امکان بارش تگرگ وجود دارد.

رستمی ادامه داد: دامنه پراکنش این بارش‌های این سامانه تمام استان را در بر می‌گیر و احتمال آبگرفتگی معابر، آسیب دیدن محصولات کشاورزی و تاسیسات سبک وجود دارد.

مجید بیگلریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری از  هشدارسطح زرد و نفوذ سامانه بارش زا  و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها خبرداد و گفت: این سامانه از  اواسط امروز تا اواخر روز پنجشنبه به همراه شاخص‌های ناپیدار مناسب  در کل استان فعال خواهد بود.

وی وزش باد شدید موقتی و احتمال نفوذ گرد و غبارو همچنین آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها ، اختلال در تردد و احتمال آسیب به محصولات کشاورزان  از جمله مخاطرات این سامانه اعلام کرد .

مدیرکل مدیریت بحران استان  به تمام  دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و فرمانداران اعلام آماده باشد داد و در خصوص اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های  استانی و محلی تاکید کرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها