پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان سرآغاز دوباره شهر صنعتی مسجدسلیمان

پترو پالایش زمینه ایجاد و رشد مجتمع های خدماتی و اقامتی از یک سو و رونق صنعت حمل و نقل و توسعه راهها و فرودگاه و اتصال راه آهن را توجیه پذیر تر و ممکن تر می کند.

پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان سرآغاز دوباره شهر صنعتی مسجدسلیمان

مجتبی حاجتی نوشت: از سالهای پیش تا کنون توسط یک خط لوله ۲۰ اینچی، گاز پنج حلقه چاه ژوراسیک مسجدسلیمان با طی مسافت طولانی به پتروشیمی رازی ماهشهر برای تولید اوره و آمونیاک می‌رود.

مسجدسلیمان بعنوان صنعتی ترین شهر سابق ایران سالهاست اشتغال بیکاری و عدم وجود صنایع بالادستی و خروج منابع زیر زمینی و خام این شهر بدون هیچ ارزش افزوده ای برای شهر، از دغدغه های دلسوزان فنی و کارشناسان ناظر بر این شرایط در شهر بود تا با طرح موضوع احداث پتروشیمی مسجدسلیمان نقطه امیدی در شهر خاموش روشن شد و در بدترین شرایط اقتصادی و تحریمها و عدم وجود جاده مناسب حمل تجهیزات سنگین، باهمدلی مسولین و پشتکار مثال زدنی مدیران و بنیانگذار پتروشیمی این موضوع در یک بازه زمانی فشرده و با حضور خیل عظیمی از جوانان فنی و کارشناس شهر که خود از پتانسیلهای مهم نیروی انسانی هستند این کار به سرانجام رسیده است.

حال با طرح موضوع احداث پترو پالایش بختیاری به منظور دریافت و جمع اوری گاز چاههای مسجدسلیمان به میزان ۲۸ میلیون مترمکعب در روز ضمن جلوگیری از هدر رفت این منابع ملی ، پالایش آن صورت گرفته و خروجی آن در مجتمع پتروشیمی ها به محصولاتی با ارزش افزوده به مراتب بالاتر خواهد رسید.

در کنار آن با احداث مجتمع  پارک شیمیایی و ایجاد صنایع پایین دستی امکان حضور و فعالیت شرکتهای سرمایه گذار کوچک وبیشتر در حوزه بسته بندی و همچنین فراورش بیشتر مواد خروجی از پتروشیمی را  فراهم خواهد کرد و عملا موضوع شعار اشتغال زایی را به عرصه عمل میاورد.

همچنین در کنار آن مجتمع های خدماتی و اقامتی  از یک سو و رونق صنعت حمل و نقل و توسعه راهها و فرودگاه و اتصال راه آهن را توجیه پذیر تر و ممکن تر میکند و زمینه توسعه  و رشد و اشتغال جوانان فنی آواره در شهر های صنعتی دیگر و بیکار موجود شهر رابیشتر  فراهم می نماید.

قابل ذکر است؛ این صنعت واین پشتکار و تجربه در شهرهای دیگر خوزستان و سایر استانها متقاضیان زیادی دارد که در آنها مطالبه گران واقعی و دلسوزان توسعه و آبادانی با حفظ منافع جمعی و منطقه ای به کمین نشسته اند تا از این آشفته بازار و فرصت پیش امده ناشی از حب و بغض ها و شخصی گرایها و اختلافات شریطی جهت انتقال این تجربه و صنایع به شهرهای خود فراهم نمایند.

لذا پیشنهاد داریم سایر برادران توانمند  در حوزه کارافرینی و اشتغال زایی با توجه به وجود منابع سرشار منطقه به زمینه هایی مانند صنایع پایین دستی شیمایی، آلومینیوم، صنایع تبدیلی کشاورزی و سایر صنایع را در نقاط دیگر پیگیر شوند و از تمرکز و تداخل در فرایند رشد صنعتی پتروشیمی و پالایشگاهی فعلی خودداری کنند و پیش از این باعث دلسردی سرمایه گذاران فعلی و فراری دادن علاقه مندان به سرمایه گذاری آینده نشوند و همه با آغوش باز از تولید و اشتغال زایی در این سرزمین درگیر طاعون بیکاری و افسردگی حمایت کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها