سرپرست محیط زیست آذربایجان غربی

تشدید حفاظت فیزیکی در پی افزایش خشکسالی دریاچه ارومیه

سرپرست اداره کل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان غربی از کاهش ۶۶ سانتی متری سطح تراز دریاچه ارومیه خبر داد.

تشدید حفاظت فیزیکی در پی افزایش خشکسالی دریاچه ارومیه

سعید شهند در بازدید از جزیره کبودان اظهار کرد: در حال حاضر سطح دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۷ متر بالاتر از آب‌های آزاد بوده که در مقایسه با سال گذشته همین موقع ۶۶ سانتی متر کاهش سطح تراز داشته است.

وی افزود: از نظر وسعت نیز مساحت عرصه آبی دریاچه به ۲۴۸۹ کیلومتر مربع کاهش یافته که نسبت به سال گذشته ۱۰۱۵ کیلومتر مربع از پیکره آبی را از دست و حجم آب موجود در دریاچه هم اکنون ۳.۱۱ میلیارد متر مکعب می‌باشد که سال گذشته در همین زمان این رقم ۵.۲۹ میلیارد متر مکعب بوده است.

شهند همچنین از افزایش حفاظت فیزیکی از پارک ملی دریاچه ارومیه افزایش داد، افزود: به منظور افزایش حفاظت فیزیکی از پارک ملی دریاچه ارومیه بر اساس برنامه‌ریزی های انجام یافته و با اقداماتی نظیر ایجاد پاسگاه محیط بانی جدید، شروع به کار نیروهای محیط‌بان جدیدالاستخدام، اجرای طرح حفاظت فیزیکی در سواحل دریاچه ارومیه و همچنین استفاده از فناوری حفاظت نوین از طریق استفاده از دوربین‌های هوشمند کنترل از راه دور این امر مهم عملی شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه با عنوان پارک ملی دریاچه ارومیه با ۱۰۲ جزیره از جمله مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها