انتصاب معاون شهرسازی یک انتخاب تخصصی بود

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه شهرداری فضای مشورت برای انتصابات را باز گذاشته است و نظر نهایی در انتصابات را شهردار می‌دهد، گفت: خط قرمز شهردار فشار برای انتصاب است، با این حال انتخاب معاونت شهرسازی و معماری یک انتخاب تخصصی بود.

انتصاب معاون شهرسازی یک انتخاب تخصصی بود

سیاوش محمودی، در خصوص انتصاب معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، اظهار کرد: شهرسازی و معماری یک حوزه بسیار مهم است؛ چرا که اگر در سایر حوزه‌ها شهرداری مجری و مردم ناظر است در این حوزه شهروندان و سازندگان مسکن مجری هستند و شهرداری نقش نظارت دارد؛ در سال‌های گذشته حوزه معماری و شهرسازی از بیماری رنج می‌برد، بیشترین مراجعات و شکایات مردمی در این حوزه است و به گونه‌ای بوده که یک ناهماهنگی در این زمینه وجود داشته است و در هر دور اصول متفاوتی در معماری و مجوزها مد نظر قرار داشت.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئله شهرسازی از ابتدای روی کار آمدن شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر خواستار جدیت در کار این حوزه شدند تا اقدام مناسبی انجام شود، در همین راستا گزینه‌های زیادی توسط افراد مختلف از جمله اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری به شهردار معرفی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه در شورای ششم هیچ‌گونه سهمبندی برای سمت‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر نه تنها در بحث معاونت شهرسازی و معماری، بلکه در سایر انتصابات هیچ‌گونه دخالتی نداشته و تنها در مواردی به معرفی افراد بسنده کرده‌اند، در تمام انتصابات نظر نهایی را شهردار داده است.

با توجه به بررسی‌های انجام شده "هدایت‌اله زارع‌زاده" گزینه پیشنهادی شهردار اهواز بوده و تنها مخالف این انتصاب با توجه به احتمال ایجاد حواشی "حجت‌اله زارع‌زاده" نایب رئیس شورای اسلامی شهر بود.

وی با اشاره به سوابق اجرایی زارع‌زاده به عنوان مدیر دفتر فنی فرمانداری شهرستان اهواز، معاون عمرانی و امور شهر و شورای استانداری، مدیرعامل سازمان طراحی و مدیر کل دفتر فنی استانداری، پاک‌دستی و فسادستیزی وی، تصریح کرد: تخصص و کارآمدی وی در حوزه فنی، معماری و شهرسازی می‌تواند آینده خوبی را برای این حوزه در شهر اهواز رقم بزند. با توجه به این نکته که وی از جایگاه بالاتر وبه عنوان مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان، مسئولیت معاون معماری و شهرسازی شهرداری اهواز را با گذشت و ایثار برای خدمت به مردم شریف اهواز می‌پذیرد.

محمودی تاکید کرد: به علت تخصص زارع‌زاده نیز استاندار و معاون عمرانی استانداری خوزستان خواستار ماندن وی در سمت مدیرکلی دفتر فنی بوده‌اند، اما با رایزنی‌های انجام شده و بیان مشکلات شهر رضایت آنها جهت آزادسازی وی جلب شد.

وی با اشاره به اینکه شهردار فضای مشورت را باز گذاشته اما خط قرمز وی فشار برای انتصاب است، خاطرنشان کرد: با توجه مشکلاتی که در گذشته رخ داده است، اعضای شورای اسلامی شهر با این علم که انتصاب برادر عضو شورای اسلامی شهر در معاونت شهرداری حواشی زیادی ایجاد می‌کند، برای اینکه نظارت و ریل‌گذاری درستی در حوزه شهرسازی انجام شود و مشکلات گذشته تکرار نشود به جز نایب رئیس شورای اسلامی شهر مخالفتی با این انتصاب نداشته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه مسئولیت انتصاب‌ها بر عهده شهردار است و هیچ فشاری برای انتصاب اشخاص از طرف شورای اسلامی شهر وجود نداشت، اضافه کرد: شهردار اهواز برای انتصابات خود فایل‌های مختلفی از رزومه افراد در سطوح مختلف ایجاد کرده و تاکنون برای انتصاب خود با بیش از ۲۰۰ نفر مصاحبه تخصصی شغلی داشته است و از میان آنها گزینه‌های مد نظر خود را انتخاب کرده است که یکی از این گزینه‌های "هدایت‌اله زارع‌زاده" برای سمت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با وجود مخالفت "حجت‌اله زارع‌زاده" بود.

منبع: ایمنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها