گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان موجب اعمال برخی محدودیت ها شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: گرد و غبار موجود در هوای این شهر از صبح امروز (شنبه) موجب اعمال برخی محدودیت ها به منظور حفظ سلامت شهروندان شد.

گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان موجب اعمال برخی محدودیت ها شد

مجید سعیدی، با اشاره به وجود گرد و غبار در برخی شهرستان های استان کرمان مانند رفسنجان، زرند و انار افزود: تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس و ادارات شهرستان ها با توجه اعلام نظر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا به فرمانداری ها واگذار شده است.  

وی اظهار داشت: این کارگروه در شهرستان ها تشکیل و بر اساس اعلام نظر مرکز بهداشت، محیط زیست و هواشناسی تصمیم گیری می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با تاکید بر اینکه مقدار گرد و غبار موجود در هوای این شهر در اویل صبح امروز اندک بود تصریح کرد: اما با گرم تر شدن هوا، گرد و خاک به سطح پایین تری آمد و افزایش یافت.  

وی ادامه داد: شاخص آلایندگی هوا در شهر کرمان بلافاصله کاهش یافت و در نهایت تصمیم ستاد مدیریت بحران بر اعمال محدودیت ها در راستای حفظ سلامت مردم اتخاذ شد.

تعطیلی و کاهش فعالیت واحدهای آلاینده اطراف شهر کرمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز از تعطیلی و کاهش فعالیت کارگاه های شن و ماسه اطراف شهر خبر داد و گفت: تصمیم کاهش فعالیت یا تعطیلی واحدهای آلاینده به منظور کاهش گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان اتخاذ شده است.

طالب خالویی با اشاره به نوسان غلظت گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمان از صبح امروز تاکنون افزود: تصمیم گیری در مورد اعمال محدودیت ها یا تعطیلی فعالیت ها در شرایط ثابت نبودن غلظت ریزگردها دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص آلایندگی در شهر کرمان در حال نزول است گفت: فعالیت بدنی دانش آموزان در مدارس ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: با توجه به پیش بینی وزش باد برای فردا قرار شد با اعمال هماهنگی بین دستگاهی تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها