نگرانی از افزایش کرونا در بین کودکان مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شش روز گذشته، روند افزایشی بیماری کرونا در بین کودکان ۵ تا ۱۲ سال استان مشاهده شده که ادامه این روند نگران کننده است.

نگرانی از افزایش کرونا در بین کودکان مازندران

عباس علیپور بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری کرونا را واکسیناسیون اعلام و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال مهم است، زیرا تراکم کلاس‌های مدارس و مهدکودک ها و عدم رعایت پروتکل‌ها، آمارهای ابتلا را افزایش می‌دهد. ‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی دانش آموزان واکسن نزده را از جمله اولویت ها بیان کرد و افزود: همچنین باید تهویه و فضای مناسب در مدارس و کلاس‌های درس تهیه و آماده شود، زیرا باز بودن مدارس ضروری شده است.

علیپور از راه اندازی سامانه‌ای در ادارات برای شناسایی پرسنل واکسن نزده خبر داد و افزود: پوشش واکسیناسیون در دستگاه‌های اجرایی باید افزایش یابد و هماهنگی لازم برای افزایش پوشش واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهر رامسر در بیشتر مواقع قرمز است تاکید کرد: رامسر به علت گردشگرپذیر بودن و بیمارپذیری بالا در وضعیت قرمز قرار دارد که ضروری است رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این شهر و همچنین شهرهای دیگر مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا، ۸۴ درصد دُز دوم و ۵۹ درصد دُز سوم را دریافت و ۲۹ درصد افراد ۵ تا ۱۲ سال در استان مازندران نیز واکسن کرونا تزریق کرده اند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها