مرکز نگهداری بیماران روانی به خاطر ضرب و شتم یک بیمار تعطیل شد

همزمان با انتشار فیلم ضرب و شتم پسر نوجوان در یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری بیماران روانی در کرج دستور تعطیلی این مرکز و رسیدگی سریع به پرونده از سوی مسئولان بهزیستی صادر شد.

مرکز نگهداری بیماران روانی به خاطر ضرب و شتم یک بیمار تعطیل شد

عصر چهارشنبه گذشته فیلمی بسرعت در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد مسئولان یک مرکز نگهداری بیماران روانی در حیاط پشت این مرکز در حال کتک زدن یکی از بیماران هستند.

این فیلم که از سوی یکی از ساکنان ساختمان مجاور گرفته شده بود پس از انتشار با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران رو‌به‌رو شد و مسئولان بهزیستی استان البرز نیز در واکنش به این فیلم بلافاصله وارد عمل شده و پس از تشکیل جلسه دستور بررسی ماجرا و صحت و سقم آن را صادر کردند که با تأیید این حادثه دستور پلمپ این مرکز صادر شد.

وجیهه محمدی فلاح مدیر کل بهزیستی استان البرز در این باره  گفت: این مرکز در حوالی مهر شهر کرج قرار دارد و مخصوص نگهداری بیماران معلول و دارای اختلالات روانی است. پس از مشاهده فیلم دستور بررسی ماجرا صادر و مشخص شد فرد مضروب پسری ۱۵ ساله است که دچار اختلالات روانی مزمن بوده و حدود دو روز پس از بستری شدنش دراین مرکز وی به خاطر دلتنگی برای خانواده‌اش سعی داشته از این مرکز فرار کند اما وقتی نگهبانان مرکز متوجه این ماجرا شدند برای ممانعت از فرار و کنترل بیمار وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در همین زمان یکی از ساکنان آپارتمان‌های مجاور نیز که شاهد این حادثه بود شروع به فیلمبرداری و سپس انتشار آن کرده است.

محمدی فلاح ادامه داد: وقتی از صحت این حادثه مطمئن شدیم بلافاصله صبح روز پنجشنبه کمیته اضطراری ماده ۲۶ بهزیستی استان البرز تشکیل و تصمیم به تعطیلی دائم مرکز گرفته شد و مدت ۴۸ ساعت فرصت برای ساماندهی سایر بیماران مقیم این مرکز در مراکز دیگر در نظر گرفته و پرونده هم به مرجع قضایی ارسال شد.

بی‌تردید مددجویان خط قرمز ما هستند و به حکم شرع و قانون وظیفه داریم از افراد دارای معلولیت و جامعه هدف حمایت کنیم برای ما قابل قبول نیست که در مراکز تحت نظارت تعرضی به مددجویان صورت می‌گیرد و در صورت وجود چنین مسائلی با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: تمامی مراکز دارای مجوز از بهزیستی استان البرز در رصد کامل عملکردی و رفتاری قرار خواهند گرفت و درباره حقوق عامه و جامعه هدف بهزیستی هیچگونه اغماضی در کار نخواهد بود.

این مقام مسئول درباره وضعیت بیمار گفت: هیچ اثری از ضرب و شتم بیمار مانند کبودی، بریدگی و تورم وجود ندارد و خانواده بیمار نیز پس از حضور در مرکز تصاویر دوربین‌های مدار بسته را مشاهده کردند و تا کنون نیز شکایتی از این مرکز مطرح نکرده‌اند. ولی با این حال پرونده این ماجرا با پلمپ شدن مرکز به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است و دو نگهبان که مرتکب این جرم شدند مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    بستن وپلمپ کردن یعنی صورت مسئله را پاک کردن تکلیف بیماران روانی چه می شودباتوجه به اینکه نگهداری آنهادرخانه خانواده رادچارسرگردانی ومشکلات زیادی می کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از کجا معلوم تو خودت اذیت نمی کنی

  • ناشناس
    0

    چه دلتنگی انجور جاها زندانه لقمه نتانیاهو اینه مردم به هم رواتی روانی کنند...

  • ناشناس
    0

    خودشون رواتی اتذ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها