آلودگی هوا ۸ زنجانی را راهی بیمارستان کرد

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: با افزایش آلودگی هوا در استان زنجان، ۸ نفر راهی بیمارستان شدند و یک نفر نیز در محل از خدمات اورژانس بهره‌مند شده است.

آلودگی هوا ۸ زنجانی را راهی بیمارستان کرد

داریوش تقی‌لو، در رابطه با آلودگی هوا و بیمارستانی شدن برخی از زنجانی‌ها، اظهار کرد: در بازه زمانی افزایش شدت آلودگی هوا در استان زنجان، ۹ بیمار تنفسی، قلبی با اورژانس ۱۱۵ زنجان تماس گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸ زنجانی به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی استان منتقل شدند، افزود: یک نفر در محل از خدمات اورژانس بهره‌مند شده است؛ گفتنی است خوشبختانه هیچ‌یک از بیماران وضعیت اورژانسی نداشتند.

این مسئول از آماده‌باش بودن همه پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان زنجان به دلیل آلودگی هوا خبر داد و تصریح کرد: همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار پایگاه‌های اورژانس قرار گرفته است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان، گروه پرخطر را بیماران تنفسی، قلبی و عروقی و مبتلا به آسم، سالمندان، کودکان، زنان باردار دانست و گفت: افراد مذکور با توجه به آلودگی هوا حتی‌الامکان از منزل خارج نشده، تردد در خارج از منزل را کوتاه کرده و استفاده از ماسک فیلتردار را فراموش نکنند.

تقی‌لو با بیان اینکه شهروندان از رژیم غذایی مناسب مانند مایعات، سبزیجات، لبنیات استفاده کنند، اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد با توجه به آلودگی هوا ورزش در فضای باز مانند پیاده‌روی را محدود کنند و اگر داخل یا بیرون منزل دچار مشکلات تنفسی شدند بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها