شناسایی ۴۵۸ مورد کودک مبتلا به اوتیسم در آذربایجان غربی

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۴۵۸ مورد کودک مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است.

شناسایی ۴۵۸ مورد کودک مبتلا به اوتیسم در آذربایجان غربی

پروین محمدی پوری، افزود: در حال حاضر ۳ مرکز فعال  غیر دولتی روزانه ، آموزشی و توانبخشی  برای افراد دارای اختلال طیف اوتیسم زیر ۱۵ سال در ارومیه ، مهاباد و بوکان  و یک مرکز غیر دولتی روزانه  حرفه آموزی توانبخشی  افراد دارای اختلال طیف اوتیسم ۱۵ سال به بالا در حال ارایه خدمات به ۱۲۰ نفر توانخواه دارای اختلال طیف اوتیسم هستند.

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی در خصوص خدمات ارائه شده برای افراد دارای اختلال طیف اوتیسم در مراکز توانبخشی نیزاظهار کرد: دراین مراکز خدمات آموزشی و خدمات توانبخشی از جمله  کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی، هنر درمانی، بازی درمانی، موسیقی درمانی، ورزش ارائه می شود.

محمدی پوری یاد آور شد: اختلال اوتیسم طیفی از اختلالات رشدی عصبی است که عمدتا با علائم نقص در مهارت های اجتماعی، مهارهای کلامی و غیر کلامی،اصرار بر یکنواختی و علایق محدود،حرکت های تکراری و کلیشه ای،عدم همدلی و ارتباط چشمی و گستره دیگری از علائم و نشانه ها مشخص می شود و این علائم در کودکان دارای اتیسم به شکل و شدت متفاوتی مشاهده می شود که  و همین امر نیز می تواند منجر به تشخیص سطح اختلال اوتیسم  می شود.

وی ادامه داد: ۲ الی ۵ سالگی سن طلایی تشخیص اوتیسم و دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی است بنابراین والدین در صورت مشاهده اینگونه علایم سریعا نسبت به درمان این کودکان اقدام کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها