توصیه‌ های جدی سخنگوی آتش‌ نشانی کرمان در خصوص چهارشنبه‌ سوری/ در و پنجره های بیرون را ببندید/ با لباس بلند از روی آتش نپرید

سخنگو و مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان توصیه‌های برای بی‌خطر گذراندن چهارشنبه‌ سوری کرد.

توصیه‌ های جدی سخنگوی آتش‌ نشانی کرمان در خصوص چهارشنبه‌ سوری/ در و پنجره های بیرون را ببندید/ با لباس بلند از روی آتش نپرید

محمدرسول جهانشاهی، بیان کرد: در شب چهارشنبه سوری تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت آماده باش هستند، همچنین در نقاط پرتردد شهر از جمله پارک جنگلی شهید باهنر و مجموعه پردیسان قائم خودروها و موتورسیکلت‌های مجهز به اطفای حریق مستقر خواهند بود.

مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند از پریدن روی آتش با لباس بلند و گشاد به ویژه مانتو بلند و چادر خودداری کنند زیرا این لباس‌ها از جنس نایلونی و به شدت قابل اشتعال و خطرناک هستند و به سرعت باعث آتش سوزی می‌شوند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند دراین شب‌ها درها و پنجره‌ها به ویژه آن‌هایی  که مستقیم به فضای بیرونی و معابر و کوچه‌ها باز می‌شوند را بسته نگه‌دارند تا از افتادن اشیای مشتعل به داخل منزل جلوگیری شود.

جهانشاهی در بیان توصیه به شهروندان دراین شب اظهارکرد: افراد در کنار آتش‌هایی که خودشان روشن نکرده‌اند نایستند زیرا ممکن است دراین آتش‌ها مواد منفجره و محترقه  قرار داده شده باشد.

وی تأکید کرد: همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان، ترانس‌ها، سیم‌های برق، ایستگاه‌های تقلید فشارگاز، پارکینگ‌ها وخودروها خودداری شود و حتما پس از روشن کردن آتش آن را خاموش کنند و آب کافی با خودت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شب چهارشنبه‌سوری لازم است خانواده‌ها بر رفتارهای فرزندان نظارت داشته باشند اظهار کرد: والدین باید از طرق مختلف از جمله ویدئوهای آموزشی نسبت به آگاه کردن کودکان ونوجوانان اقدام کرده و آن‌ها را از خطراتی که در استفاده از مواد محترقه تهدید می‌کند باخبر کنند.

جهانشاهی ادامه داد: والدین در شب چهارشنبه‌سوری با فرزندان خود در جایی امن و با رعایت تمام اصول ایمنی آتشی کوچک روشن کنند و نکات ایمنی را به آن‌ها آموزش دهند ضمن اینکه باید توجه داشته باشند دعوا و تهدید بر آن‌ها هیچ تأثیر مثبتی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    آره آقا یک دفعه میگفتی بپرن تو آتیش منظورشون ازلباس بلند لطفا ازروی آتیش با لباس زیر بپرید تا عیدتون خوب برگزاربشه لامسب بگو کلن آتیش بازی وترقه بازی ممنوع ومردوده با این چهارشنبه مسخرتون الهی کولتون بسوزید آتیش پرستا

  • ناشناس
    1

    چقدر بی فکر وبی عقل آتیش پریدن هم شد هنر درسته رسمتونه ولی عواقبش رو ببینید آتیش همون شیطانه که شما دارید از روش می پرید مگه جنس شیطان از آتیش نیست بیاین تصمیم درست بگیرید وفرهنگی نو به بچه هاتون این طفلان معصوم که متضرران اصلی این خرافه پرستی هستند یاد بدید مگه طرقهای صدا دار ریموت دار هم شد فرهنگ صاحبان فرهنگ که عالم وآدم رو به تمسخر گرفتین ولی شما چه فلانی عقب مانده اندبیسوادن فقط مایم اوبس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها