عدم وجود مراکز درمانی استاندارد در شهرستان چابهار تاسف بار است

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌ و بلوچستان گفت: عدم وجود مراکز درمانی و پزشکی استاندارد در شهرستان چابهار تاسف بار است و شهرستان چابهار باید از حیث امکانات، آموزش، بهداشت و درمان قطب فعالیت باشد.

عدم وجود مراکز درمانی استاندارد در شهرستان چابهار تاسف بار است

آیت‌ الله مصطفی محامی در دیدار سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مسئولیت جدید وی را سنگر دیگری برای خدمت به مردم و نظام اسلامی دانست و افزود: در گذشته از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بازدید داشته و از نزدیک شاهد مشکلات و موانع کار بودیم و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر یک مجموعه گسترده است اما زمینه تکمیل و گسترش بیشتر را دارا می‌باشد و تنها نیاز به همت بیشتر دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز گسترده و مناطق بسیاری را در جنوب استان تحت پوشش قرار می دهد که چنین چیزی کار را سخت می‌کند.

آیت‌ الله محامی بیان داشت: با توجه به‌ موقعیت استراتژیک و طرح توسعه سواحل مکران عدم وجود مراکز درمانی و پزشکی استاندارد در شهرستان چابهار تاسف بار است و جدا از حیث ساختار اداری و استقلال یا عدم استقلال آن از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، شهرستان چابهار باید از حیث امکانات، آموزش، بهداشت و درمان قطب فعالیت باشد که چنین چیزی نیازمند یک سرمایه گذاری ویژه می‌باشد.

وی خواستار ارتقا کیفیت خدمات بهداشت و درمان شد و عنوان کرد: از حیث سخت افزار، ساختمان و تعداد نیرو کمبودهایی وجود دارد که باید با تلاش مضاعف به دنبال ارتقا کیفی خدمات باشید.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: در کنار ارتقای کیفیت خدمات باید به دنبال توسعه و گسترش آموزش‌های پزشکی باشید زیرا چنین چیزی نیاز استان است و از طرفی استعدادهای زیادی در این جهت وجود دارد که متاسفانه استحصال نشده و از دست می رود و بسیاری از این استعدادها گرفتار مشاغل کاذب خواهند شد.

امام جمعه زاهدان گفت: لازمه توفیق در خدمت علاوه بر توکل به خداوند متعال، عزم جدی. روحیه جهادی و مدیریت صحیح مجموعه است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: در مقام قضاوت نبوده و از نزدیک شاهد اتفاقات نبوده‌ایم اما حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مطرح می‌شود که اگر درست باشد مشکل ساز و جای تاسف دارد و در صورتی که درست نباشد جای اشکال دارد زیرا نباید به گونه‌ای عمل شود که برداشت سوء صورت گیرد و باید از موضع تهمت پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر صحبت‌هایی بیان می‌شود مبنی بر جذب برخی افراد بر خلاف قوانین که در پاسخ به آن‌ها بیان داشتیم جذب افراد ناشایست بدون تخصص و تنها بر اساس روابط سیستم علوم پزشکی را مختل و دچار مشکل می‌کند و باید برای آن تدبیر و تعارفات کنار گذاشته شود.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: اصلاح روند نیاز به تدبیر و همکاری و هم افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط دارد و باید توجه داشت کا مردم استان شایسته خدمت هستند اما علیرغم خدمات فراوان انقلاب اسلامی، ضعف و سوء مدیریت‌ها سبب شده آنچنان که شایسته است خدمات صورت نپذیرد و باید کار سریعتر انجام شود تا فرصت‌ها از دست نرود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها