حافظان زمین در کلانشهر کرج تمام قد در مقابل زمین خواران ایستاده اند

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به اجرای مانور عملیاتی مشترک نیروهای یگان حفاظت، گفت: حافظان زمین در کلانشهر کرج تمام قد در مقابل زمین خواران ایستاده اند.

حافظان زمین در کلانشهر کرج تمام قد در مقابل  زمین خواران ایستاده اند

اسماعیل صارمی، افزود: در روزهای پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروزی  مانور هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرستان کرج در حوزه زمین  با هدف آمادگی بیشتر و در راستای اجرای قانون حفط کاربری اراضی کشاورزی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این مانورعملیاتی مشترک که نیروهای یگان حفاظت دستگاههای مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، مسکن وشهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری های مناطق  و یگان های حفاظت  مدیریت امور اراضی  با نام «حافظان زمین» در استان حضور داشتند بر هماهنگی هر چه بیشتر دستگاهها برای مبارزه بی امان با زمین خواری تاکید شد.

وی از زمین به عنوان یک سرمایه ماندگار برای بهره برداری درست و هدیه آن به نسل های آینده یاد کرد و گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و هم افزایی با دیگر دستگاهها در حفاظت از عرصه ها  اعم از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و با همکاری و مشارکت مردم ،و سامانه جامع اطلاعات مکانی و سامانه پایش اراضی به صورت هوشمندسازی رصد اراضی طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را به شکل گسترده ای اجرا و با معارضان و متخلفان برخورد خواهیم کرد.

صارمی از همکاری خوب و هماهنگ مراجع قضایی و عوامل انتظامی در برخورد به موقع با متخلفان  و بر هم زنندگان نظم طبیعت قدردانی کرد و اظهار داشت: انتطار داریم شهرداریها و دهیاران روستاهها بواسطه امکانات سخت افزاری و حضور به موقع در اراضی نقش بازدارندگی خود را  در شناسایی  افراد زمین خوار  و برخورد  آنی با آنها را ایفا و جهاد کشاورزی را در رسیدن به اهداف بلند نظام که همانا تامین امنیت غذایی شهروندان است یاری نمایند.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی  زراعی می باشد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها