تمام اداره‌ها و سازمان‌های دادگستری استان اصفهان در نوروز به مردم خدمت‌ رسانی می‌کنند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کشیک تمام اداره‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در ایام تعطیلات نوروز فعال بوده و عموم مردم و مسافران به سهولت از خدمات قضایی در استان بهره‌مند می‌شوند.

تمام اداره‌ها و سازمان‌های دادگستری استان اصفهان در نوروز به مردم خدمت‌ رسانی می‌کنند

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در آخرین جلسه شورای مدیران قضایی استان اصفهان با تأکید بر لزوم بررسی علل و عوامل افزایش ورودی پرونده‌ها در استان اظهار داشت: از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی درخواست داریم با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها از جمله دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های قضایی و صدور ابلاغ برای همکاران دیگر به منظور رسیدگی قضایی به پرونده‌های مسن و معوق برای کاهش پرونده‌های مانده برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: ثبت تمام پرونده‌های ثبت نشده تا پایان سال جاری، ساماندهی اجرای احکام و رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و استانی برای احداث و تکمیل پروژه‌های ساختمانی نیمه تمام، نظارت بر پرونده‌های کثیرالشاکی، ساماندهی پست‌ها و رعایت عدالت در توزیع نیرو و امکانات در محاکم و دادسرا از دیگر موارد مهم در روزهای پایانی سال به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم فعال شدن کشیک دادسراها و محاکم با حضور پزشکی قانونی، ثبت اسناد و تمام ادارات و سازمان‌ها که به هر شکلی در مسیر تشکیل پرونده قضایی هستند، در ایام تعطیلات نوروز تأکید کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز با فعال شدن کشیک باید به گونه‌ای عمل شود که عموم مردم و مسافران به سهولت از خدمات قضایی بهره‌مند شده و در کمترین زمان ممکن درخواست‌ها و استعلامات مربوط به پرونده ها پاسخ گفته شود.

جعفری خاطرنشان کرد: کشیک ادارات مرتبط با موضوع تغییر کاربری اراضی و تعرض به منابع طبیعی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و کشیک ویژه تصادفات ضمن هماهنگی و تشکیل جلسات مؤثر با بیمه‌ها در ایام نوروز نیز فعال می‌شود.

وی اظهار داشت: در خصوص جرایم خشن و جرم سرقت ضمن برخورد قاطع و جدی از بدو تشکیل پرونده، سرعت در رسیدگی، نظارت مستمر بر پرونده، عدم استفاده از ارفاقات، امتیازات و تأسیسات حقوقی و قانونی مثل آزادی مشروط، مرخصی پایان دوره، پابند الکترونیک و سایر موارد مدنظر قرار گیرد و در ایام تعطیلات به هیچ وجه به این دسته از محکومین مرخصی داده نشود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید همت گفت: این شهید والامقام از ستاره‌های پرفروغ آسمان شهادت، ایثار و فداکاری است و باید همه ما با الگو قرار دادن سیره معنوی و عملکرد زندگی وی، جهادگونه و ایثارگرانه با کمترین امکانات در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های عالی نظام و انقلاب تلاش کنیم.

گفتنی است الزام کارشناسان، ضابطان و سازمان‌های تابعه به همکاری به منظور رسیدگی سریع و رفع اطاله دادرسی، تقویت و افزایش آمار دادرسی الکترونیک، افزایش بازدید قضات از زندان‌ها، برنامه‌ریزی به منظور اجرای احکام پرونده های مربوط به خلع ید، رفع تصرف اراضی، انجام جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی از مهم‌ترین مباحثی بود که در سال آینده در اولویت و دستور کار دادگستری استان قرار گرفت.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها