آغاز به کار نخستین جشنواره تئاتر مونولوگ سیاژن هرمزگان

نخستین جشنواره استانی تئاتر مونولوگ سیاژن هرمزگان، سه شنبه شب در شهرستان رودان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین جشنواره تئاتر مونولوگ سیاژن هرمزگان

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره استانی تئاتر مونولوگ سیاژن با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان استان هرمزگان سه شنبه شب ۱۷ اسفند ماه در مجتمع فرهنگی و هنری شیخ طوسی رودان برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ سیاژن در این آیین اظهار داشت: در این رویداد هنری ۲۰ اثر از هنرمندان هرمزگانی از  ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه در پلاتو و سالن مجتمع فرهنگی و هنری شیخ طوسی رودان به روی صحنه می رود.

حسین درویشی افزود: از ۲۰ اثر راه یافته به بخش رقابت نخستین جشنواره سیاژن ۹ اثر از بندرعباس، پنج اثر از رودان، چهار اثر از میناب، یک اثر از بستک و یک اثر از جزیره قشم است.

وی خاطر نشان کرد: سعید موحدی، لیلی رشیدی و محمد عاقبتی داوری آثار نخستین جشنواره تئاتر مونولوگ سیاژن استان هرمزگان را بر عهده دارند.

درویشی در ادامه بیان کرد: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه آموزشی توسط هیات داوران جشنواره از دیگر بخش های جانبی این رویداد هنری است.

وی آموزش و تربیت نسل نو و تزریق آن به بدنه تئاتر استان، تجهیز سخت افزاری زیرساخت های تئاتر شهرستان رودان و استان هرمزگان و پیروی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری به مؤسسات و آموزشگاه های هنری و گروه های تئاتری مستقل را از اهداف برگزاری جشنواره استانی تئاتر مونولوگ سیاژن برشمرد.

درویشی بیان کرد: نخستین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ سیاژن در بخش های استعداد نو، تجربی، مکتب سردار، آزاد و مونولوگ نویسی  از ۱۷ تا ۲۱ اسفند ماه در شهرستان رودان در حال برگزاری است.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ سیاژن در حاشیه این آیین در خصوص جدول زمان‌بندی اجراهای آثار نمایشی راه یافته به مرحله رقابت این جشنواره در گفت و گو با ایرنا، افزود: نخستین جشنواره استانی تئاتر مونولوگ سیاژن از سه‌شنبه شب ۱۷ اسفند با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار کرد و تا روز شنبه ۲۱ اسفندماه جاری ادامه دارد. 

 درویشی ادامه داد: اجرای نمایش‌های این جشنواره از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه با نمایش «زمینی‌ها» میلاد آل‌عبایی آغاز می‌شود و پس از آن نمایش‌های «خاله سوسکه» فاطمه محادی‌زاده، «سنگسر» عبدالله ذاکری، «شستشوی مغزی» راضیه علیزاده و «سرب داغ» ابوالقاسم احدیان به روی صحنه می‌روند. 

وی افزود: در روز دوم جشنواره، نمایش‌های «یک عالمه حرف نگفته» اسماء روشن‌دل، «کوله بار تنهایی» فاطمه عبدی‌پور، «لور رگو» حجت نیکزاد، «اتانازی» فرشاد اسلامی، «لاطائلات» زهرا شریفی، «پری» ریحانه صالحی، «آی وی اف» فریده سلمانی و «شالوی پریشان» نسیبه جمشیدی به روی صحنه خواهند رفت. 

درویشی یادآور شد: در سومین روز جشنواره، نمایش‌های «پانزده سال آینده» امید لطفی‌پور، «توچال» مرجان چشم براه، «مکبث» مجید بشکال، «خرده نان» حدیث زمانی، «فصل بی‌وصل» شیما اکبری، «سگ‌کشی» نسیم عزیزی و «مده آ» فتحیه بقایی به روی صحنه می روند.

دبیر نخستین جشنواره مونولوگ سیاژن در ادامه عنوان کرد: نمایش «حق سرداری» مهرداد بهزادی به عنوان مهمان این جشنواره در روز شنبه ساعت ۱۹ به روی صحنه می رود.

آیین اختتامیه این جشنواره شامگاه شنبه ۲۱ اسفند ماه در مجتمع فرهنگی و هنری شیخ طوسی رودان برگزار می شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها