یک سوم بیماران بستری کرونایی خوزستان در آی سی یو بسر می‌برند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری بوده که یک سوم آنها در آی سی یو تحت مراقبت می باشند.

یک سوم بیماران بستری کرونایی خوزستان در آی سی یو بسر می‌برند

دکتر محمدحسین سرمست بامداد چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه روند بیماری کرونا نسبت به هفته های قبل سیر کاهشی در این استان داشته است افزود: تعداد مراجعه بیماران به مراکز درمانی خوزستان کم شده و ثابت مانده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آمار مراجعه روزانه به بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ نفر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شبانه روز گذشته ۴۶۰ فرد مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شد و ۳۵ نفر آنها بستری شدند. 

وی افزود: در همین بازه زمانی هفت نفر در خوزستان به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند که این میزان نسبت به روز قبل تغییری نکرده است.

سرمست گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک و واکسیناسیون، بتوانیم باعث کاهش بیشتر بیماری شده و بعد از تعطیلات عید نوروز پیک مجدد بیماری نداشته باشیم.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته روند بیماری در استان خوزستان کاهش یافت ولی به خاطر رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی ،بعد از تعطیلات عید نوروز و عید فطر روند ابتلا افزایش شدیدی داشت.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها