انجام عملیات مقابله با آفات در ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: عملیات مقابله با آفات پروانه دم قهوه‌ای و انگل دارواش در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی این استان در سال جاری اجرا شد.

انجام عملیات مقابله با آفات در ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی قزوین

محسن قاسم زاده، با اعلام این خبر افزود: عملیات مقابله با آفات یاد شده با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و پشتیبانی ستاد مدیریت بحران در اراضی جنگلی شهرستان قزوین در مناطق الموت و طارم سفلی اجرا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: گیاه نیمه انگل دارواش در صورت رشد می تواند درختان جنگلی را به مرور خشک کند.

وی اظهار داشت: آفت پروانه دم قهوه ای نیز از جمله آفت های تهدید کننده ای به شمار می رود که علاوه بر خشک کردن درختان به ویژه گونه بلوط و مستعد کردن آنها برای طغیان آفات دیگر می تواند باعث بروز بیماریهای پوستی در انسان نیز شود.

این مسوول گفت: با توجه به اینکه پروانه دم قهوه ای قدرت تخریب بالا دارد و همه چیزخوار است تلاش کرده ایم تا کانون های این آفت را شناسایی و از تکثیر و گسترش آنها جلوگیری کنیم.

استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل است.

میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه‌های جنگلی استان قزوین ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها