کاهش ۲۰ درصدی بیماران بستری کووید۱۹ در گیلان

روند صعودی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گیلان که از اواخر دیماه با خیز ششم آغاز شده‌ بود، اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه روند نزولی را به خود گرفت و با کاهش ۲۰ درصدی به ۵۷۳ نفر رسید.

کاهش ۲۰ درصدی بیماران بستری کووید۱۹ در گیلان

با آغاز خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در گیلان از اواخر دی ماه امسال، آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بعد از یک ماه از ۱۱۸ نفر به بالاترین رقم یعنی ۷۱۳ نفر رسید.

اما براساس آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مجموع بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۵۷۳ نفر رسیده‌است که نسبت به بیشترین میزان خود طی موج ششم کاهش ۲۰ درصدی را نشان میدهد.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و مجموع بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نیز به ۱۱۴ نفر رسیده‌است.

با این حال بارها کارشناسان بهداشتی گیلان هشدار داده اند که وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان شکننده است و با سهل‌انگاری دوباره اوج می‌گیرد، آنان همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌ها و تزریق دُز سوم واکسن برای مبارزه با ویروس کرونا در هر شرایطی حتی در صورت سیر نزولی کرونا تاکید دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: اگر چه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته اما تداوم این روند مستلزم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در کنار انجام واکسیناسیون است.

دکتر فردین مهرابیان اظهار داشت: انتظار است که مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را با جدیت رعایت کنند و اگر تاکنون واکسن نزده‌اند، به مراکز درمانی مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از سویه جدید کرونا اُمیکرون و کاهش شدت بیماری و مرگ خاطر نشان کرد: خانواده ها به تزریق واکسن کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیز اهتمام داشته باشند.

بر اساس آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا تاریخ هفتم اسفندماه پنج میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۰۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان تزریق شده‌است.

۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۱۴ دُز واکسن نوبت اول و ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۴۶۵ دُز واکسن مرحله دوم در گیلان تزریق شد و واکسیناسیون مرحله سوم واکسن برای گروه سنی بالای ۱۸ سال این استان به ۹۲۸ هزار و ۲۵ نفر رسیده‌است.

هم‌اکنون آستارا، لاهیجان، بندرانزلی، رودبار، رودسر و صومعه‌سرا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های شفت، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رشت، خمام، تالش، فومن، املش و سیاهکل نارنجی هستند

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها