مسافران راهیان نور باید ۳ دوز واکسن کرونا را دریافت کنند

معاون هماهنگ کننده زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به تازگی دستورالعمل تغییر و ستاد کرونا اعلام کرده متقاضیان سفر به اردوی راهیان نور باید به جای ۲ دوز هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

مسافران راهیان نور باید ۳ دوز واکسن کرونا را دریافت کنند

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، در هشتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، در خصوص سفر راهیان نور گفت: اکنون پس از ۲ سال وقفه شرایط اعزام به اردوی راهیان نور فراهم شده و تمهیدات لازم در برگزاری هرچه بهتر این سفر باید صورت گیرد. از همین رو آنچه انتظار می‌رود همکاری جدی‌تر دستگاه‌ها و متولیان امر در این راستاست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های اقامت، پذیرایی و حمل و نقل باید اقدامات لازم برای کاهش این هزینه‌ها نیز صورت گیرد. البته در زمینه اسکان و پذیرایی از مسافران با همکاری سپاه مشکلی وجود ندارد اما در بخش حمل و نقل نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از طرفی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاروان‌های راهیان نور مساله دیگری است که مورد تاکید ماست.

گنابادی‌نژاد افزود: سفر کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی یک نوع فناوری فرهنگی و در خدمت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که موجب تحول در نگرش جوانان می‌شود چراکه کمتر جوانی است که به راهیان نور برود و متحول نشود؛ لذا نباید تعللی در این مورد صورت گیرد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت نوعی قدرشناسی برای شناخت هویت است، عنوان کرد: لذا باید نسبت به حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نباید اجازه داد فرهنگ دفاع مقدس که یک رویداد معجزه‌گونه‌ بود، تضعیف شود.

گنابادی‌نژاد اظهار کرد: صرف نظر از سیاست‌های کلان کشور اکنون در قالب سیاست‌های خرد فرهنگی خطر حذف معارف دفاع مقدس در کشور دیده می‌شود که باید برای رفع این مساله توجه ویژه‌ای شود.

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: انگیزه‌های تضعیف‌کننده پیرامون جهاد در داخل کشور نیز استمرار دارد؛ لذا این شرایط می‌طلبد در مقابل نقشه‌های دشمن حرف و طرح داشته باشیم، نه اینکه به عنوان تکمیل‌کننده اهداف دشمن عمل کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده مناسب از مناسبت‌های دفاع مقدس و عملیات‌های دوران جنگ خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب در دستور کار امور فرهنگی قرار گیرد و از این فرمایشات در مناسبات مربوط به دفاع مقدس استفاده شود.

در پایان این نشست هر یک از دستگاه‌های فعال در حوزه دفاع مقدس به ارائه گزارش سالانه و تبیین طرح و برنامه‌های خویش در مناسبت‌های پیش را پرداختند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    قابل توجه اوناییکه فکر میکنند کشور پول ندارد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها