مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار:

۲۵ درصد مراجعان به اورژانس کودکان هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: بنا به گزارشات پزشکان حاضر در بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، حدود ۲۵ درصد بیماران مراجعه کننده به این بخش، کودکان هستند.

۲۵ درصد مراجعان به اورژانس کودکان هستند

امیر مرسا اظهار کرد: ۹۸درصد مردم شهرستان بیجار دز اول، ۹۱ درصد دز دوم و چیزی بالغ بر ۵۱ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار در خصوص تعداد کل مبتلایان اعلام کرد: تا به امروز تست حدود ۳۱۰۰۰نفر مثبت اعلام شده است.

وی اعلام کرد: درحال حاضر تعداد بستری های بخش کرونا ۱۸ نفر است که حال یک نفر از آنها وخیم بوده و در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

مرسا گفت: متاسفانه آمار فوتی های شهرستان بیجار تا به امروز به ۷۵ نفر رسیده است.

وی افزود: از یک ماه گذشته و با شروع پیک ششم کرونا و انتشار سویه امیکرون ۱۳ مورد ابتلای کودکان زیر ۷ سال را داشته ایم که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و قطع به یقین این آمار بیشتر نیز است.

مرسا در ادامه اعلام کرد: بنا به گزارشات پزشکان حاضر در بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، حدود ۲۵ درصد بیماران مراجعه کننده به این بخش، کودکان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ضمن ابراز نگرانی در خصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: رعایت موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک در بین مردم از ۸۰ درصد به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

وی با توجه به شیوع بالای سویه امیکرون دز سوم واکسن کرونا را ضروری عنوان کرد و افزود: فعلا تنها راه مقابله با این بیماری تزریق دز سوم است.

مرسا در پایان ضمن آرزوی سلامت برای همه مردم و نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز از مردم خواست از مسافرت ها و تجمعات غیر ضرور خانوادگی پرهیز کنند و حتما زدن ماسک را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها