شهردار تبریز برکنار شد/ ویدئو

شهردار تبریز که هشتم شهریور ماه امسال توسط اعضای شورای اسلامی شهر به این سمت انتخاب شده بود، امروز توسط آنان از کار برکنار شد.

شهردار تبریز برکنار شد/ ویدئو

 در جلسه فوق العاده امروز شورای اسلامی شهر تبریز که به استیضاح شهردار اختصاص داشت، از مجموع ۱۳ عضو شورا تعداد ۹ نفر به این استیضاح رای مثبت دادند تا شهردار این کلانشهر تنها پس از ۱۷۰ روز از سمت خود کنار برود.

در جلسه امروز شورای شهر تبریز، روح الله رشیدی، احد صادقی، محمدحسن اسوتچی و غلامرضا احمدی به استیضاح و برکناری شهردار تبریز، رای مخالف و ۹ عضو دیگر رای موافق دادند.

نامه استیضاح شهردار تبریز ۲۴ بهمن امسال با امضای ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز توسط هیات رئیسه اعلام وصول شد و بدون برگزاری جلسه پرسش از شهردار، بلافاصله جلسه استیضاح برگزار شد.

 عدم ارائه برنامه جامع راهبردی در حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهری، عملکرد عمرانی بسیار ضغیف به‌طوری که اکثر پروژه‌های مصوب بودجه راکد و متوقف بوده و هیچ تحرکی در پروژه‌های عمرانی مشاهده نمی‌شود، افزایش نارضایتی عمومی در ارتباط با خدمات شهری و محله‌ای مانند روشنایی، آسفالت اساسی و لکه‌گیری معابر و همچنین ترافیک شهری ناشی از پروژه‌های ناتمام، تعطیلی برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی و تحقق کمتر از ده در صدی بودجه مصوب فرهنگی اجتماعی، افت عملکردی و کاهش انگیزه خدمتی کارکنان شهرداری تبریز به دلیل عزل و نصب‌های گسترده و نامناسب مدیریتی و  شورامحور نبودن شهردار محترم، خودمحوری و یکجانبه‌گرایی در مدیریت شهری از جمله دلایل اعلامی استیضاح شهردار تبریز بود.

شهردار تبریز در این جلسه با بیان اینکه هیچ اعتراضی به استیضاح خود ندارد، گفت: اعتقاد دارم به هر شکل ممکن می خواهیم نتیجه بگیریم و اینکه یکی از اعضای شورا  می گوید بررسی عملکرد شهرداری ما را به این نتیجه رساند، سوال این است که پس چرا در شهریور ماه این پرونده سازی ها نبود؟ 

رنجبر ادامه داد: من ۳۰ سال است در شهر خدمت کرده ام با فساد و زیاده خواهی مقابله کرده ام؛ افرادی  که علیه من پرونده سازی می کردند به خوبی می دانستند چه کسی به شهرداری می آید.

وی با بیان اینکه در این مدت در مقابل زیاده خواهی ها و پول ها ایستاده است، اضافه کرد: ۱۰۰ رحمت به شوراهای قبلی که که افرادی را می آوردند و اعلام می کردند در جایی مشغول شوند، اما اعضای این شورا از من مدیرعامل می خواهند.

رنجبر ادامه داد: درباره پروژه های عمرانی باید اعلام کنم که شش ماهه دوم هر سال فصل کاری نیست، بیایید با مردم روراست باشید.

وی خطاب به رییس شورای اسلامی شهر گفت: آقای برگی! شما که در جوار شهرداری منطقه ۲ دفتر دریافت کرده اید، بگویید از سوی چه کسی آن را تحولی گرفتید و اجاره اش چگونه پرداخت می کنید؟

برکناری شهردار تبریز در فضای مجازی و بین مردم بازتاب های منفی گسترده ای داشته است و شهروندان تبریز نسبت به این اقدام شورای اسلامی شهر انتقادات شدیدی ابراز داشته اند.

حجم ویدیو: 0.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10 | دانلود ویدیو
منبع: اخبار آذربایجان شرقی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بابک
    0

    چه خوب وقتی منافع بخطر می افتد دزدان همدیگر رو میدهند . باید شهردار هوای رئیس و عوامل صاحب قدرت ولی خارج از شورا را داشته باشد والا برکنار می شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها