راه اندازی تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری ، در راستای مسئولیت اجتماعی ذوب آهن اصفهان

رئیس بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان گزارشی از راه اندازی تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری و همچنین برنامه این بیمارستان جهت راه اندازی بخش های جدید در راستای مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن اصفهان ارائه داد.

راه اندازی تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری ، در راستای مسئولیت اجتماعی ذوب آهن اصفهان

علیرضا آجدانی، در پاسخ به سوالی در خصوص خدمات این بیمارستان در مقابله با بیماری کرونا گفت : این بیمارستان در موج اخیر شیوع این بیماری ، همچون موج های قبلی ، به مردم منطقه و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دو بخش خود را به این امر اختصاص داده که در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند .

وی در خصوص تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن گفت : این تجهیزات با مشارکت بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده است . یکی از مهمترین تجهیزات جدید ، MRI است که از جمله کم عارضه ترین و دقیق ترین تجهیزات تشخیصی است و در این تکنیک بسیاری ضایعات بافتی و تومورها قابل تشخیص هستند.

آجدانی گفت: دیگر تجهیز جدید بیمارستان، دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس است که توانمندی زیادی در نمونه گیری مکرر دارد و از جمله در تشخیص سرطان احتمالی داخلی، بررسی بیماری های ریوی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

رئیس بیمارستان شهید مطهری از نصب دستگاه پیشرفته دانسیتومتری(سنجش تراکم استخوان) نیز خبر داد و گفت: این تجهیزات برای تشخیص به هنگام است که به روند درمان کمک شایانی می کند .

وی افزود: دستگاه پیشرفته سنگ شکن نیز در این مرکز درمانی نصب شده که توانایی های ویژه ای دارد از جمله اینکه نیاز به بیهوشی و بستری ندارد ، کم هزینه است و عوارض کمتری دارد و قابلیت شکستن سنگ های حالب کلیه را نیز دارد.

 آجدانی از راه اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال جهت تشخیص سرطان پستان خبر داد و گفت: ماموگرافی دیجیتال یک دوم روش آنالوگ اشعه دارد و ۴۶ برابر دقیق تر است.

رئیس بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت: این دستگاه ها راه اندازی شده اند و با تکمیل مسائل مربوط به بیمه ، امیدواریم ۲۰۰ هزار نفر اعضاء خانواده های شاغلین و بازنشستگان ذوب آهن و همچنین مردم منطقه با کمترین هزینه از نیمه دوم اسفند ماه بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به این خدمات جدید و پیشرفته، نه تنها بسیاری مراجعات مردم منطقه به سایر شهرها کاهش می یابد بلکه احتمالاً شاهد مراجعه بسیاری از شهرهای اطراف خواهیم بود .

آجدانی همچنین خبر از راه اندازی بخش های جدیدی در بیمارستان شهید مطهری همچون بخش آی سی یو و دیالیز در سه ماهه اول سال آینده خبر داد و گفت : خبرهای خوب دیگری نیز از خدمات جدید این مرکز درمانی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها