استاندار همدان:

حساب بانکی هیچ یک از واحدهای تولیدی استان همدان نباید مسدود شود

استاندار همدان گفت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و محقق کردن پیام نوروزی رهبری انقلاب مبنی بر حمایت از «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» هیچ نهادی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحدهای تولیدی نیست.

حساب بانکی هیچ یک از واحدهای تولیدی استان همدان نباید مسدود شود

علیرضا قاسمی فرزاد، اظهار داشت: مسدود کردن حساب واحد تولیدی و شرکت ها موجب مختل شدن مراودات مالی آن مجموعه و بر هم خوردن سیستم و روند تولید و فعالیت شرکت تولیدی می شود.

وی اضافه کرد: پس از مسدود شدن حساب یک شرکت وصول چک های صادر شده توسط آن واحد تولیدی به مشکل برخورده و سبب برگشت خوردن چک ها می شود و برای رفع اثر چک های برگشتی باید مدیر واحد تولید کفش آهنین بپوشد. 

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: بستن حساب بانکی یک واحد تولیدی، گرفتاری و مصیبت برای تولید کنندگان ایجاد کرده و این اقدام مساوی با نابودی تولید است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: بنابراین از امروز هیچ نهادی به ویژه تامین اجتماعی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحدهای تولیدی برای وصول مطالبات نبوده و در غیراینصورت با نهادی که این کار را انجام بدهد برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام نادرست بر پیکره تولید و اقتصاد ضربه وارد می کند تاکید کرد: در صورت بروز مشکل بین نهاد دولتی و واحد تولیدی در زمینه وصول مطالبات معوق و پرداخت اقساط و بدهی ها، به جای مسدود کردن حساب رسیدگی به این موضوع به تیم اقتصادی استان محول شود.

استاندار همدان از سازمان تامین اجتماعی استان خواست در صورت وصول بدهی های معوق از سوی تولید کننده نسبت به آزاد کردن اسناد و تضامین و ارائه آن به فرد یا وکیل وی اقدام کند چرا که مجاز به نگهداشتن اسناد پس از تسویه بدهی نیست.

قاسمی فرزاد ادامه داد: پرونده های زیادی مبنی بر گلایه مندی از تامین اجتماعی درباره مسدود کردن حساب به ستاد تسهیل گزارش شده که از این پس باید این مجموعه با دقت و فراست پرونده ها را رسیدگی و از ضایع شدن حق تولید کننده و افراد جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: سهل انگاری سازمان تامین اجتماعی در بررسی پرونده ها و مسدود کردن حساب شرکت های تولیدی نباید موجب باز شدن مسیر پیش روی تولید کننده شود که نتیجه آن استهلاک روحی، ذهنی و اتلاف وقت مدیر واحد تولیدی در ادارات به جای حضور مستمر در واحد و رسیدگی به کیفیت محصول تولیدی و پیگیری مراودات تجاری، باشد.

وی خواستار پیگیری برای رفع مشکل واحد تولید دارو تویسرکان شد و اظهار داشت: این واحد در راستای سلامت و کاهش وابستگی به خارج از کشور تلاش کرده بنابراین درصدد تقویت این واحد برای تبدیل شدن تویسرکان به قطب تولید دارو در کشور هستیم.

در ۱۰۰ روز گذشته (از زمان روی کار آمدن استاندار همدان) ۱۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان برگزار شده که نتیجه آن ۹۹ مصوبه بوده و تاکنون ۳۶ مصوبه آن به طور کامل اجرا، ۲۶ مصوبه در حال اجرا و ۳۷ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها