۸۸ مسافر گرفتار در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی امدادرسانی شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی گفت: ۴۲ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک با ۸۸ نفر مسافر در محورهای جنوبی استان توسط تیم‌ های امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

۸۸ مسافر گرفتار در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی امدادرسانی شدند

امیر جعفرزاده، افزود:در طی تماس‌های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان  اکیپ‌های امداد و نجات هلال احمر استان با هدف رهاسازی خودروها و امداد رسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در پی بارش برف توام با وزش باد در استان کولاک در محورهای جنوب استان از جمله شاهین دژ و بوکان منجر به گرفتار شدن خودروهای عبوری در این محورها شده بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت:تیم عملیاتی اعزامی به منطقه با بستن زنجیر چرخ و کمک به بازگشت خودرو ها به مسیر اصلی برای خودروهای منحرف شده از جاده امدادرسانی کردند. 

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها